מאות בני אדם משתתפים הערב (חמישי) בהפגנת משפחות החטופים מול שער בגין של בסיס הקריה בתל אביב, בקריאה לקדם עסקה לשחרור של כל החטופים. במהלך המחאה, כעשרים בני אדם אזקו את עצמם אחד לשני, וקראו "כולנו אזוקים כמו החטופים". חלק מהמפגינים אזקו עצמם לשער של בסיס הקריה.

2 צפייה בגלריה
מחאה של מטה החטופים בתל אביב
מחאה של מטה החטופים בתל אביב
"כל דקה שאנחנו מבזבזים כאן, עוד חטופה עוברת גיהינום ועוד חטוף עלול לאבד את חייו"
(צילום: עידו ארז)
"132 יום הבת שלי במנהרות, אנחנו לא יודעים מה קורה שם, ומה הן עוברות שם", אמרה אמא של לירי אלבג שנחטפה מבסיס נחל עוז שם שירתה כתצפיתנית. "לא יכול להיות ש-132 יום ואין לממשלת ישראל תשובה להגיד לנו מה קורה ואיפה העסקה. לא יכול להיות שלא נדע מה קורה. אני מתחננת לכל אחד מכם לאמץ חטוף ומשפחה שלו, ככה אולי הוא יבין מה אנחנו מרגישים ומה אנחנו חווים. זו לא המלחמה שלנו אלא המלחמה של עם ישראל, אין לעם ישראל תקומה אם החטופים לא יחזרו הביתה כולם"
בן דוד של כרמל גת, הוסיף כי "אם אנחנו לא מחזירים את החטופים אנחנו רוצחים אותם. אין לנו שום אפשרות לוותר. בזמן שהידיים של החטופים כבולות שם ואזוקות בעזה, בנימין נתניהו כובל את ידי הדרג המקצועי שלו, ולא נותן להם להגיע לקהיר. כל דקה שאנחנו מבזבזים כאן, עוד חטופה עוברת גיהינום ועוד חטוף עלול לאבד את חייו". לדבריו, "אין לנו זמן לבזבז ואנחנו לא יכולים לאבד את ההזדמנות הזאת, אנחנו חייבים לעשות הכול".
2 צפייה בגלריה
מחאה של מטה החטופים בתל אביב
מחאה של מטה החטופים בתל אביב
(צילום: עידו ארז)

דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט בן ה-68 שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז ומוחזק בשבי חמאס, הכריז מוקדם יותר על שביתת רעב בכיכר החטופים "עד שממשלת ישראל תראה ניסיון כנה ותתחייב להחזיר את החטופים". דני הודיע כי יאכל בכל יום רבע פיתה וכף גבינה לבנה, האוכל שעל-פי עדויות השבים מקבלים החטופים בשבי.
מוקדם יותר נשאו משפחות חטופים הצהרה לתקשורת במרכז למורשת המודיעין בגלילות, לאור החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא לשלוח נציגות ישראלית למשא ומתן בקהיר. המשפחות הודיעו כי מטרת ההצהרה היא להעביר מסר לראשי המוסד והשב"כ ולממונה על סוגיית החטופים, ואמרו: "משמעות השתלשלות הדברים אחת - הקרבת החטופים. זו ההזדמנות האחרונה! אל תקריבו אותם!".
"אני עדיין זוכרת את הכאב שהכה בי, עברתי גיהינום ועכשיו הם עוברים", אמרה בהצהרה מורן סטלה ינאי, שנחטפה מהמסיבה ברעים ב-7 באוקטובר ושוחררה במסגרת עסקת החטופים. "החטופים עוברים התעללות פיזית ונפשית. זה הרגע שלכם חברי הקבינט וראש הממשלה - אסור לכם לפספס את מתווה קהיר".
שלי שם טוב, אמא של עומר שם טוב שנחטף גם הוא ממסיבת הנובה, אמרה כי "אני מבינה שיש הזדמנות, ושאם נפספס אותה עומר שלי ושאר החטופים יכולים להישאר שם עוד חודשים רבים - ולהם אין זמן. 132 ימים שביקשו ממני להמתין ולי לא נותר יותר אוויר". רובי חן, אביו של איתי חן, הדגיש כי "אנחנו ברגע האמת, אם יוזמת קהיר תיכשל המשמעות היא אחת: הסיכוי של החטופים לחיות קטן. השיחות האלו אינן משחק, זה הדבר הכי חשוב שקבינט המלחמה יכול לעשות. זו לא עוד ועדה שאומרים בה בוא נחזור עוד חודש כשהתנאים יבשילו - אין זמן".