2 צפייה בגלריה
קובי שבתאי אביחי מנדלבליט
קובי שבתאי אביחי מנדלבליט
קובי שבתאי ואביחי מנדלבליט
(צילום: עמית שאבי, אלכס קולומויסקי)
המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נערכת להעלות את ההילוך בחקירת האסון במירון עד סוף השבוע, ואף לזמן עדים וחשודים לחקירות באזהרה. ל-ynet נודע כי ההחלטה התקבלה היום (רביעי), לאחר שהתברר כי ההיתכנות להקמת ועדת חקירה ממלכתית כבר קלושה, ובמח"ש יפעלו כצעד ראשון להגיע לכל מצלמות האבטחה והתיעוד המבצעי של המשטרה כדי לקבל תמונת מצב מהשניות הראשונות של האסון.
רק שלשום פנה המפכ"ל קובי שבתאי ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ועדכן אותו כי בכוונתו לומר בפומבי כי הוא דורש ועדת בדיקה ממלכתית. מנדלבליט, שמחזיק בדעה דומה, חיזק את ידיו ואמר כי מבחינתו אין כל בעיה להקים את הוועדה גם בתקופה של ממשלת מעבר. אלא ששבתאי חזר בו, ולא יצא בהצהרה.
2 צפייה בגלריה
ההתכתבויות
ההתכתבויות
הדובר מעדכן את המפכ"ל מבית האבלים
המחלקה לחקירות שוטרים הייתה במעין המתנה ולא התקדמה בחקירה, בין היתר מתוך רצון שלא לפגוע בעבודת הוועדה ממלכתית, שהיא מקיפה ובודקת יותר גורמים ולא רק את המשטרה. כעת, בשל השיהוי, קיבלו במח"ש אור ירוק מהיועץ המשפטי לממשלה כדי לפעול במהירות כבר בימים הקרובים, ויזמנו קצינים לחקירה.
כמו כן, במסגרת הניסיון להסיט את תשומת הלב מהמחדלים - אם היו כאלה - של המשטרה, תגבר המפכ"ל גם את חטיבת הדוברות הארצית. אחד השוטרים שנשלח למשימה הוא ברוך הניג, שהיה דוברו של שבתאי במשמר הגבול. ובניגוד לשאר הדוברים הכפופים לראש החטיבה הדס שפירא, הניג מעדכן את שבתאי באופן ישיר. בתמונה שהגיעה לידי ynet תועד הניג מעדכן את המפכ"ל בוואטסאפ על כך שצילם והצטרף לשלושה שוטרים שהצילו חוגגים במירון לביקור תנחומים שישודר במהדורות החדשות.

המפכ"ל מקיים משעות הבוקר תדרוכים לכתבים בנוגע לאסון במירון, כשהמסר שלו הוא העברת האחריות לגופים אחרים שהיו קשורים להילולת הענק שבסיומה נהרגו 45 בני אדם - והצורך בחקירה מעמיקה של כל המערכות. כפי שפורסם ב-ynet, בסוף השבוע התייעץ שבתאי כמה פעמים עם יועץ התקשורת והאסטרטגיה אבי בניהו, לשעבר דובר צה"ל, שהסביר לו כיצד לנהוג במשבר.
בינתיים, הבוקר שלח ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב בועז גולדברג, איגרת לשוטרים. "תקופה מורכבת זו, שלאחר האסון בהילולת הרשב"י במירון, מתאפיינת בחוסר ודאות, שיח ערני בארגון ומחוצה לו ומסרים רבים המופצים באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. אנו מוצאים לנכון לעדכנכם לגבי פעולות ארגוניות שננקטו עד כה", כתב.
לצד פעולות למען המשפחות והפצועים ו"טיפול בפרט וביחידה", ציין ניצב גולדברג כי "נבנה מנגנון למתן סיוע משפטי בהליך מהיר לשוטרים וקצינים המעוניינים בכך באמצעות הסנגורית המשטרתית".