1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן וושינגטון ארה"ב
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן וושינגטון ארה"ב
ביידן והרצוג בפגישתם הקודמת
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי לבקר בחודש הבא בוושינגטון כדי לנאום בפני שני בתי הקונגרס לרגל יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל. במהלך ביקורו צפוי הנשיא הרצוג להיפגש גם עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
זאת תהיה הפגישה השנייה בין ביידן להרצוג בתוך פחות משנה. בפעם האחרונה השניים נועדו בחודש נובמבר לפגישה בבית הלבן – ממש לפני הבחירות.
לעומת זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מקבל בינתיים הזמנה לבית הלבן, ועל אף שהאמריקנים אומרים שהוא עוד יוזמן – נראה שהם נחושים "לייבש" אותו. שרים בממשלה אומרים שנתניהו עושה הכל כדי לקבל הזמנה לבית הלבן, ובזה הוא ואנשיו ממוקדים. גורמים בממשלה אף טענו כי אחת הסיבות שהוא לא מקבל הזמנה היא חשש אמריקני שנתניהו ייצא נגד כוונתם להגיע להסכם או הבנות עם איראן.
יודגש כי הרצוג טרם קיבל הזמנה רשמית מביידן להגיע לבית הלבן, אך בהחלט מתקיימים מגעים מתקדמים כאשר שתי המדינות מדברות על הקיץ - וככל הנראה אמצע חודש יולי.
מבית הנשיא נמסר: "נשיא המדינה קיבל הזמנה לנאום מול שני בתי הקונגרס בביקורו בנובמבר האחרון בוושינגטון. בימים אלו עובדים הצדדים על ביקור הנשיא במטרה לשאת את נאומו. טרם תואמה פגישה בין הנשיאים".