2 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה כלא אזיקים
 אילוסטרציה כלא אזיקים
(צילום: shutterstock)
פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד פיראס עלי (38) וניהאד חטיב (46), בני זוג מעכו, ועז אלדין ג'ראדאת, פלסטיני מיהודה ושומרון, בגין סחיטה באיומים ובכוח, חטיפה, שוד, חבלה ועוד. כתב האישום מתאר מסכת אכזרית של אלימות כלפי אדם אחר, בניסיון לסחוט חלקות אדמה מהרשות הפלסטינית שבבעלותו, שכללה את קשירתו באזיקונים, הכאתו בפטיש, חטיפתו לרכב ועוד. למעשה, אילולא ניידת סיור שגרתית הייתה עוצרת את הרכב שבו נסעו לבדיקה שגרתית - האירוע יכול היה להסתיים אחרת לגמרי.
הסיפור החל אחרי שהקורבן סיפר לבני הזוג מעכו שיש לו אדמות בשטחים. עלי סיפר לו שיש לו חובות, וביקש את עזרתו - והקורבן אמר לו שימכור חלקות אדמה, ילווה לו את הכסף ועלי יחזיר לו בתשלומים. הקורבן לא ידע אז שהצעתו לעזרה תהפוך למסכת עינויים של ממש.
לפי כתב האישום שהגישה עו"ד נג'וא סלימאן, עלי סיפר לג'ראדאת ולאדם נוסף שזהותו לא ידועה על חלקות האדמה - ויחד הם תכננו לסחוט את הבעלות עליהן בכוח מהקורבן. עלי אסף את ג'ראדאת ואת האדם הנוסף מג'נין, על אף שידע שאין להם אישור כניסה לישראל כחוק, והשלושה נסעו יחד לביתו של המתלונן בחיפה - שם כבלו את ידיו ורגליו באזיקונים, מנעו ממנו לקרוא לעזרה והחלו להכותו.
בזמן שהמתלונן היה כבול בידיו וברגליו, החלו השלושה לחטט בארונות כדי לאתר את המסמכים שקשורים לבעלותו של הקורבן על חלקות האדמה. בזמן זה הם גם גנבו מהארונות חפצים בעלי ערך ששייכים לו. שותפם בשלב מסוים, ובזמן שהקורבן היה כבול ושכב על הרצפה, שותפם של עלי וג'ראדאת לפשע היכה אותו ברגלו באמצעות פטיש. לאחר מכן עלי עצמו היכה את הקורבן עם פטיש בראשו, ואיים עליו "אם אתה לא חותם על כל האדמות - אתה הולך למות היום". ג'ראדאת תקף את המתלונן באמצעות פלייר שמצא, תוך ששותפו לפשע פנה אל הקורבן והודיע לו כי עליו לחתום על ניירת.
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
(צילום: shutterstock)
לאחר התקיפה הזו הכניסו השלושה את המתלונן לרכב ונסעו לביתו של עלי, שם הייתה נוכחת גם זוגתו חטיב. הם הושיבו את הקורבן החבול בסלון הבית ואיימו עליו כי אם במהלך הלילה לא יחתום על כל הניירת – הוא ימות. אז התקרבה חטיב אל הקורבן והורתה לו לחתום על המסמכים, תוך שהיא מזהירה כי אם לא יעשה זאת יהרגו אותו. בשלב זה חתם הקורבן על המסמכים, ומיד לאחר מכן התקשר עלי לעורך דין מהרשות הפלסטינית וביקש להיפגש עמו במחסום סמוך לכניסה לג'נין. הנאשמים לקחו את הקורבן יחד איתם ונסעו לכיוון המחסום, ובזמן זה איימו עליו שאם לא יעשה כל מה שיידרש - יהרגו אותו.
בזמן הנסיעה התרחש נס של ממש: ניידת סיור שגרתית של משטרת אום אל-פחם חלפה על פני הרכב שבו נסעו הנאשמים והקורבן, וביקשה מהם לעצור. כשעלי יצא מהרכב על מנת לדבר עם השוטרים, ג'ראדאת ניסה למנוע מהקורבן לקרוא לעזרתם - וחטיב איימה עליו גם כן. האדם הנוסף שהיה עם השלושה ירד מהרכב עוד לפני המפגש עם השוטרים, ולכן גם לא אותר.
למרות האיומים, הקורבן גילה תושייה, הלם בדלת הרכב באמצעות רגליות, הצליח לפתוח אותה ולצאת החוצה תוך שהוא אזוק בידיו. הוא צעק לשוטרים "משטרה, משטרה, הצילו, רוצים לרצוח אותי" - ואלה מיהרו לחלצו.
במסגרת כתב האישום יוחסו לנאשמים עבירות סחיטה באיומים ובכוח, חטיפה לשם סחיטה או איום, שוד בנסיבות מחמירות וחבלה בכוונה מחמירה. לעלי יוחסה גם עבירת הסעת תושב זר ולג'ארדאת יוחסו גם עבירות כניסה וישיבה בישראל שלא כדין וכניסה וישיבה בישראל שלא כדין. השלושה נחקרו במשטרת חיפה.