ענת וטיראן מסילתי, הוריו של זיו (27) שנהרג באמצע החודש שעבר בתאונת פגע וברח בנתיבי איילון סמוך למחלף חוף השרון, התפרצו היום (חמישי) לעברו של הנהג שלפי החשד דרס למוות את בנם ונמלט מהזירה. "רוצח, איך עזבת אותו? ברחת, עכשיו אתה מוריד את הראש?", הטיחו ההורים ובני משפחה נוספים בחשוד נסים דעיס (25) מהעיר הפלסטינית יטא שבנפת חברון בדיון שנערך בבית משפט השלום בפתח תקווה. התיעוד מבית המשפט - בסרטון שבפתח הכתבה.
זיו, תושב נתניה, נהרג מפגיעת טרקטור בעת שנהג ברכבו הפרטי. נהג הטרקטור שיצא מאתר עבודות בנתיבי איילון נמלט כאמור מהזירה, אולם בתחילת השבוע הוא אותר באזור חברון אחרי חקירה מאומצת של חוקרי היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב שרון שהסתייעו באנשי יחידה זהה במרחב יהודה. הטרקטור עצמו נמצא מאות מטרים מזירת התאונה.
המשטרה מייחסת לדעיס הפקרה לאחר פגיעה תוך גרם חבלה או מוות, גרימת מוות ברשלנות, נהיגה בחוסר זהירות, נהיגה ללא רישיון (שאותו לא הוציא החשוד מעולם)ואי ציות לתמרור עצור.

3 צפייה בגלריה
הוריו של זיו מסילתי ענת וטיראן מסילתי
הוריו של זיו מסילתי ענת וטיראן מסילתי
ההורים ענת וטיראן עם תמונת בנם זיו
(צילום: עידו ארז )
3 צפייה בגלריה
ענת וטירן מסילתי הוריו של זיו מסילתי
ענת וטירן מסילתי הוריו של זיו מסילתי
החשוד בפגיעה והפקרה נסים דעיס
(צילום: עידו ארז )
"הרגת את הבן שלי, השארת אותו מדמם", זעק האב טיראן בבכי לעברו של החשוד. "לפחות היית מביע קצת חמלה, נותן לו קצת עזרה, אבל ברחת והתחבאת חודש". האם ענת החזיקה את תמונתו של זיו והתפרצה גם היא כמה פעמים לעברו של החשוד.
במהלך הדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של דעיס בשמונה ימים וטענה כי יש התפתחות דרמטית בחקירה. השופטת לימור חלד רון קבעה בהחלטתה כי החשד הסביר נגד נהג הטרקטור התחזק, והאריכה את מעצרו בשבעה ימים נוספים.
3 צפייה בגלריה
זיו מסילתי נהרג בתאונת פגע וברח בכביש 20 במחלף חוף השרון
זיו מסילתי נהרג בתאונת פגע וברח בכביש 20 במחלף חוף השרון
זיו מסילתי
(באדיבות המשפחה)
עורך דינו של החשוד טען כי אין חשש שמרשו ישבש את החקירה מכיוון שהוא שוחח עם עובדים אחרים טרם מעצרו, ושניתן לשלול את מסוכנותו אם ישוחרר בתנאים מגבילים ובכללם מעצר בית הדוק.
הוא הוסיף כי אמו של החשוד בוכה בביתה, ובשלב זה התפרצה לעברו ענת מסילתי: "לאמא שלו קשה? ומה איתנו? הייתי מוכנה שהבן שלי יישב פה במקומו. נהרסו לנו החיים וצריך להתחשב באמא של החשוד? מה איתנו?".