לא רק הסתדרות המורים: מעט יותר משבוע לפני 1 בספטמבר מאיים יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, כי אם האוצר לא יגיע עמו להסכמות בימים הקרובים, שנת הלימודים לא תיפתח בתיכונים.
במכתב לחברי ארגון המורים כתב ארז: "הגענו לדקה ה-90 ואם לא ייחתמו הסכמות בימים הקרובים, לא נפתח את שנת הלימודים. אנו אומרים זאת כעת, לא רק לכם, אלא גם לאוצר, לשלטון המקומי ולמשרד החינוך, כדי שאיש לא יגיד שאנו הם המושכים את המשא ומתן עד 31 באוגוסט. אין לנו כל עניין למתוח את ציבור המורים וההורים, ואנו אומרים לכולם, שהכדור נמצא בידי משרד האוצר כבר יותר משלושה שבועות. האחריות כולה אך ורק עליו".
1 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
"משרד האוצר מציב כל פעם תנאים חדשים". רן ארז
(צילום: הדר יואביאן)
ארז ציין כי בפברואר השנה פג תוקף ההסכם הקיבוצי: "במהלך החודשים האחרונים ניהלנו משא ומתן עם כל הגורמים בשקט ובאחריות. מתברר כעת, כעבור חודשים של משא ומתן, שמשרד האוצר מעכב חתימה על הסכמות ומציב כל פעם תנאים חדשים".
"אין טעם להמשיך ולנהל משא ומתן כזה כאשר כל ההסכמות אליהן מגיעים אינן מגיעות לידי חתימה על הסכם קיבוצי ומימוש בגין דרישות חדשות שמעלה משרד האוצר בכל פעם", הוסיף יו"ר ארגון המורים, שטען גם לפגיעה בתנאי העבודה של המורים על רקע רפורמת בחינות הבגרות והמעבר לחמישה ימי לימודים.
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "לפתחו של ארגון המורים הונחו בשבועות האחרונים מספר טיוטות להסכמות בעניינים הללו. הארגון סירב עד כה לחתום על ההצעות הקיימות והצדדים סיכמו לדון בימים הקרובים על מנת לגשר על הפערים".

איומי הסתדרות המורים נותרו בעינם

במקביל, המשא ומתן בין הסתדרות המורים למשרד האוצר התחדש אתמול, אולם עד עתה לא נרשמה התקדמות בדרך לפתרון שימנע את השבתת הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים ב-1 בספטמבר.
ראש הממשלה יאיר לפיד הגביר את מעורבותו בניסיון לגשר את הצדדים, אולם נכון לעכשיו אין פריצת דרך. נציגי הצדדים צפויים להיפגש שוב היום, אך ברשויות המקומיות ברחבי הארץ איום השביתה כבר נותן את אותותיו, וימי ההיערכות לשנה הבאה והמפגשים המקדימים בין המורים לתלמידים נראים כקורבנות הראשונים.