בבית החולים סורוקה בבאר שבע עדיין נלחמים הערב (רביעי) על חייהם של אליה דומנוביץ' ובנו בן ה-7 אורי, שמאושפזים במצב אנוש לאחר התאונה הקטלנית היום (רביעי) בכביש 40 סמוך לצומת הנגב, שבה נהרג הבן הצעיר של המשפחה, מעיין בן ה-10 חודשים. קרוביהם מספרים כי המשפחה מנוקדים הייתה בדרכה לדרום, שם תכננה לחגוג את יום העצמאות.
מי שהגיע לזירת התאונה וחילץ את אב המשפחה הוא בן דודו - חובש מד"א שנקרא למקום ואז הבחין שקרוב משפחתו לכוד ברכב. לפי החשד הרכב של הנהגת שנסעה לבדה ונפצעה באורח קשה סטה מנתיבו, והתנגש חזיתית ברכב בו הייתה המשפחה.
4 צפייה בגלריה
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' נהרג, מלחמה על חייהם של אחיו ואביו
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א, באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
חובש מד"א הגיע לזירה - וחילץ את בן דודו, אב המשפחה שנפצע אנושות
(צילום: חיים הורנשטיין)
מלבד התינוק ההרוג, אחיו הגדול ואביו שנפצעו באורח אנוש, שלושה בני משפחה נוספים - אילה האם, והילדים נטע ושחר בני ה-6 וה-4, מאושפזים במצב בינוני בסורוקה. האם ביקשה להתפלל על חיי בעל ובנה בן ה-7, ושחזרה: "היינו בדרך לטיול עם הילדים בעין עבדת ולאחר מכן לעל האש משפחתי ופתאום ברגע אחד החיים התהפכו".
היא סיפרה על בנה התינוק, שנהרג בתאונה ואיבריו ייתרמו: "זכינו בילד מופלא, ומתוק, בן 10 חודשים שהביא לנו כל כך הרבה אור. מלא שמחה וחיוכים. היום אנחנו מחזירים את המתנה הזו לקב"ה ומקווים שהוא ייתן לנו כוחות להמשיך לגדל משפחה שמחה, להסתכל על מה שיש, ולהודות. הבוקר חשבתי כמה שאליה ואני מבורכים שהחיים שלנו טובים, ויש לנו הכול. אני מבקשת להתפלל לרפואה שלמה לאליה ולאורי, ושיהיה לנו כוחות. ומבקשת להודות לכל האנשים שעוטפים אותנו ודואגים ומטפלים. שנזכה להשיב בשמחות".
במשטרה בודקים האם ומדוע הנהגת סטתה מנתיבה, וכן האם נהגה תחת השפעת אלכוהול או סמים. עם זאת, יש לציין כי מדובר בהליך שגרתי ואין חשד ממשי שאכן נהגה תחת השפעה כזו או אחרת. התאונה אירעה דרומית לצומת הנגב בכביש 40, כשבכל כיוון נתיב תנועה אחד בלבד. ההתנגשות בין שני הרכבים הייתה חזיתית, ולכן החשד הוא שאחד הרכבים סטה מנתיב מסלולו.

החלטת הממשלה הקודמת - והחשש שלא תיושם

בהצעת מחליטים מחודש מאי 2022, לפני כמעט שנה, החליטה ממשלת בנט-לפיד על הרחבת הכביש. זאת במסגרת תוכנית לקידום ולהרחבת הקשרים הכלכליים בין מדינת ישראל למצרים. במסגרת הצעת המחליטים של שרת התחבורה לשעבר מרב מיכאלי יש לקדם שורה של פעילויות לפיתוח כביש 40. בין היתר, הוצע לקדם תכנון להרחבת מקטע הכביש מצומת טללים לעיר הבה"דים.
דרומית לעיר הבה"דים קטע הכביש הופך לחד סטרי, כך שהנסיעה בו מסוכנת יותר. לפי ההחלטה, לצורך כך יקצה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מתקציבו בשנת 2022 סכום של מיליון שקל, ובשנת 2023 סכום של 11 מיליון שקל. תקציב הביצוע יסוכם לאחר סיום התכנון בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לבין משרד האוצר.
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
הכביש הבעייתי בנגב
(צילום: מתנאל בושרי - דוברות כבאות דרום)
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
עוד הוחלט לתקצב מפרצי עקיפה במקטע הכביש משדה בוקר ועד למצפה רמון באמצעות חברת נתיבי ישראל - לצורך כך הוחלט כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יקצה מתקציבו בשנת 2022 סכום של 10 מיליון שקל ובשנת 2023 סכום כפול של 20 מיליון שקל.
ראש המועצה האיזורית רמת נגב ערן דורון, שבשטחו אירעה התאונה הקטלנית היום, אמר כי נכון לעתה יש צוות שעובד על התכנון, אך הוא חושש שהיא לא תיושם. "חייבים לזרז את הטיפול בכביש הזה", הפציר בממשלת נתניהו, "90% מהתנועה לאילת עוברת דרך הכביש הזה, כולל הצבא. בנוסף, קיימת תופעה של בריונות בכבישים. חייבים להרחיב את הכביש".
מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים ברחבי הארץ 116 בני אדם, והתינוק מעיין הוא הילד השביעי בין הגילים 4-0 שנהרג השנה בדרכים. לפי נתוני הרלב"ד, עד יום זה בשנה שעברה נהרגו בכבישי ישראל 118 בני אדם.