גורם ביטחוני בכיר אמר הערב (שבת) כי מתחילת המלחמה נהרגו מתקיפות צה"ל ברצועת עזה 20 אלף בני אדם - רובם מחבלים. הגורם ציין כי מאות נהרגו בקריסת מנהרות הטרור ברצועה, וכי הלחץ על החמאס גובר. "רק כשהם ירגישו את החרב על הצוואר הם יציעו עסקה לשחרור החטופים, כדי להציל את עורם", אמר.

במשרד הבריאות בעזה, הנשלט על ידי חמאס, טענו כי עד היום נהרגו ברצועה 9,488 בני אדם, כמחצית מהמספר שבו נקב הגורם הביטחוני. בנוסף, ובניגוד לדבריו, טענו בעזה כי 70% מההרוגים הם נשים וילדים. הגורם הביטחוני הבכיר חידד כי בכל אחת ממתקפות צה"ל על אחת ממנהרות הטרור ברצועה נהרגים בין 50 ל-100 בני אדם, ולנוכח מאות התקיפות מאז תחילת המלחמה, ישנן אפילו הערכות למספרי הרוגים גדולים יותר מ-20 אלף.
הגורם הביטחוני ציין כי "במצטבר, יש אלפי מחבלים בין ההריסות. משרד הבריאות הפלסטיני מדבר על כ-10 אלף, אבל מתייחס רק לגופות שהוא יודע עליהן".
1 צפייה בגלריה
תיעודים מפעילות כוחות צה"ל בחשיפת פירי מנהור בפאתי בית חאנון והשמדת מנהרות החמאס
תיעודים מפעילות כוחות צה"ל בחשיפת פירי מנהור בפאתי בית חאנון והשמדת מנהרות החמאס
כוחות צה"ל חושפים פיר מנהרת טרור ברצועה
(צילום: דובר צה"ל)
ברקע דבריו של הגורם הביטחוני, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן הערב כי לוחמי צה"ל "העמיקו את הלחימה בצפון רצועת עזה", וציין כי "הלוחמים אמרו שהם נחושים להילחם. אנחנו ביד עליונה על האויב, מנצחים את הקרב ורוצים להמשיך ולהתקדם בלחימה ולפרק את חמאס".
על החטופים בעזה אמר הגרי כי "כולנו יחד במאמץ עליון, מבצעי, מודיעיני ואזרחי, בכל מקום במזרח התיכון, על מנת להביא באופן האפשרי ביותר את השבת החטופים הביתה". ברקע הביקורת הקשה נגד ישראל על המצב ההומניטרי בעזה, הגרי ציין בנוגע למסדרון ההומניטרי שנפתח ברצועה כי "אנחנו כבר למעלה מארבעה שבועות קוראים לאזרחי צפון רצועת עזה לרדת דרומה, שם בטוח יותר, ושם מתקיימים התנאים של מזון, מים ואוכל. חמאס אוחז באזרחים האלה כמגן אנושי. הוא משתמש בתשתיות בתי החולים. חשפנו את זה. נמשיך לחשוף לעולם את השימוש הציני שעושה חמאס באוכלוסייה שלו".