המפכ"ל קובי שבתאי פנה לכל 32 אלף השוטרים של משטרת ישראל בסרטון חדש ופירט את מה שעובר בימים אלו על הארגון. "ימים לא פשוטים עוברים עלינו", אמר. הוא הוסיף כי שמע את הקולות מהשטח לגבי שחיקת השוטרים אחרי השנה הקשה שבה התמודדו עם הפשיעה והאלימות במגזר הערבי, עם מבצע "שומר החומות", הקורונה ומחסור תמידי בכוח אדם. "הייתם שובר הגלים של מדינת ישראל", אמר לשוטרים.
1 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי
יעקב שבתאי
יעקב שבתאי
(צילום: אלעד גרשגורן)
המפכ"ל אמר כי שנת 2022 תוכרז כ"שנת השוטר". בשנה זו, לדבריו, הארגון יחשוב על צרכי השוטר בשטח ובתחנות המשטרה ויילחם להעלאת שכר השוטרים ומעמדם, בתוך הארגון ובציבוריות הישראלית. "אנחנו גם מודעים לשיח הפנים ארגוני שמתחולל לו בימים האחרונים סביב תנאי השוטרים, השחיקה, השכר, יחס המפקדים, החוסר במשאבים והמשמרות הקשות והארוכות", אמר. כפועל יוצא של גורמים אלו, המפכ"ל שבתאי הודיע כי כבר הוקם צוות שמתעסק בסוגיות של התעמרות בשוטרים וגיבוי השוטרים, והמלצותיו ייושמו בתקופה הקרובה.
עוד הובטח לשוטרים כי שוטרים מצטיינים, או כאלו שעובדים בגזרות קשות, יקבלו מענקים – תקדים חשוב שלא היה עד כה במשטרה – שכן בתחום שכר השוטרים הייתה שוויוניות, ללא קשר לתפקיד ולמשימות המוטלות עליהם.
לאחר מכן המפכ"ל שבתאי הדגיש: "משטרת ישראל לא חפה מטעויות, אנחנו לא מסתירים אותן, אלא להפך – אנחנו שמים אותן על השולחן, במטרה למצוא להן פתרונות, שיהפכו את המשטרה לטובה יותר עבור משרתיה ועבור הציבור בישראל. אנחנו חייבים לקחת את ה'ביחד' של הניידת, של המארב, של המעצר ושל פעולות האכיפה האחרות, גם להתמודדות יחד עם האתגרים שאנחנו בעיצומם, ואלה שעוד ממתינים לנו מעבר לפינה, כי משטרת ישראל להבדיל משאר אחיותיה הביטחוניות, לא רק נערכת לשעת מבחן, אלא נאבקת 24/7 על שמירת החוק".
לדבריו, "אנחנו משטרה חזקה שמורכבת מאנשים מצוינים, שעושים כנראה את אחד התפקידים הקשים והמאתגרים ביותר – לרוב הרחק מהתודעה הציבורית וגם בלי יותר מדי אהדה. דבר אחד אי אפשר לקחת למשטרת ישראל, וזה את החלק המרכזי שלה בבניית המדינה המופלאה הזו, שאנחנו כל כך אוהבים להתגאות בה".
שבתאי גם התייחס לשיח האלים הגואה במדינת ישראל: "ימים לא פשוטים עוברים על הארגון שלנו. אפשר אפילו לומר שמדובר בשנה לא פשוטה – שנה שבה אתם השוטרים, הלוחמים, המתנדבים ואנשי המילואים, הייתם כשובר הגלים של מדינת ישראל. אתם ורק אתם מנעתם מהגלים הגבוהים, שמטובלים בשיח קיצוני ואלים, מלפגוע באזרחי מדינת ישראל".
לדברי שבתאי, ראוי ששוטר שמתמודד עם כל אלו ישתכר בכבוד, וראשי המשמרות שנושאים על כתפיהם אחריות כה גדולה – יראו עתיד בארגון, ואף יזכה להערכה מצד מפקדיו. המפכ"ל סיכם את תוכניתו לשנת 2022: "זו תהיה שנה שבה נקדם מספר תהליכים וצעדים לחיזוק ההרתעה, חיזוק הביטחון של השוטרים בפעילות המבצעית, חיזוק תחנות המשטרה ושוטרי התחנות, השקעה במקצועיות, שינוי מרכיבי המדידה, שינוי שיטת הערכת המפקדים, שינוי תהליך הקידום וכן גם שיפור תנאי השירות כאשר הכל על השולחן".