נוכל הרכבים נעצר: במבצע משטרתי הצליחו חוקרי משטרת ראשון לציון להחזיר ארבעה רכבים מתוך 25 שנגנבו בתרגיל עוקץ והועברו לשטחי הרשות הפלסטינית. המשטרה ערכה טקס מיוחד ובו הוחזרו הרכבים לבעליהם החוקיים.

העוקץ היה מתוחכם וניצל את תמימותם של בעלי הרכבים. הנוכל, מהדי קדמאני בן 37 ממזרח ירושלים, נהג לפנות לבעלי רכבים שהעמידו את רכבם למכירה. את התמורה נהג להעביר בהעברה בנקאית מזויפת, תוך שהוא שולח להם לטלפון הנייד צילום מסך של אישור העברה. בעלי הרכבים שנפלו קורבן לעוקץ העבירו לידיו את הרכב, מבלי שווידאו שאכן הכסף נכנס לחשבון. מבחינת הביטוח האירוע לא נחשב לגניבה אלא להונאה מאחר שפורמלית הרכב הועבר לנוכל, והוא נעלם בהמשך.
קדמאני הציג את עצמו במספר דמויות תוך שהוא מתחזה ליהודי. "הוא פעם הציג את עצמו כשוטר, פעם כשמאי רכב, פעם כאיש עסקים שנראה הכי תמים והכי ישר. הוא חיפש קורבנות חלשים שיפלו קורבן ויאמינו לסיפורים שסיפר להם", אמר מפקד תחנת ראשון לציון נצ"מ אלעד קליין. בטקס החזרת הרכבים אמר כי "אין דבר יותר מרגש מלתת לכם את המפתחות לרכבים. אל תחושו רגשות אשם, אבל ללמוד להבא, אתם והציבור, שעד שלא רואים כסף בחשבון לא נותנים את מפתחות הרכב. אני שמח שהגענו למעצר שלו שהוביל להודאה ב-25 מעשי עוקץ והחזרנו ארבעה רכבים בדרך מאוד יצירתית מתחומי השטחים חזרה אלינו לישראל. אנחנו פועלים להחזיר עוד רכבים לבעליהם. לצערנו, חלק מהרכבים כבר פורקו ואנשים בשטחים כבר קנו רכבים מהנוכל ואפילו נסעו עם לוחית ישראלית".
הרכבים שהוחזרו היו שלושה ג'יפים ורכב רנו מסחרית. הקורבנות קיבלו לידיהם את המפתחות והודו לנצ"מ קליין שהחזיר להם את הרכב ששוויו עשרות אלפי שקלים.
2 צפייה בגלריה
הונאה של קניית רכבים ביד 2 וזיוף העברת הכסף
הונאה של קניית רכבים ביד 2 וזיוף העברת הכסף
הרכבים שהוחזרו על ידי המשטרה
(צילום: דנה קופל)
2 צפייה בגלריה
הונאה של קניית רכבים ביד 2 וזיוף העברת הכסף
הונאה של קניית רכבים ביד 2 וזיוף העברת הכסף
טקס החזרת הרכבים לבעליהם
(צילום: דנה קופל)
מפקד התחנה שהזמין אותם הבוקר לתחנת המשטרה "להשלמת חקירה" הוביל את בעלי הרכבים לחניון ניידות המשטרה והם הופתעו לראות את הרכבים שלהם. גיטה בן פרז, בת 35 מראשון לציון, הגיעה עם קרוב משפחה והמטפל שלה: "מדהים ומרגש לראות שהרכב שהנוכל גנב לי ברמאות ועבד על בעלי חזר אלי. חבל שבעלי שנפטר לפני שלושה שבועות לא זכה לראות שהחזירו לו את הרכב מהנוכל שבערמומיות לקח רכב, אמר שעשה העברה בנקאית ופשוט נעלם עם הרכב. כשבדקנו בחשבון לא היה כסף".
אורנה תורג'מן הגיעה מבאר שבע למשטרת ראשון לציון, ועמדה ליד רכב ה-ב.מ.וו של בעלה הנכה יעקב תורג'מן. היא סיפרה על המקרה: "פרסמנו את הרכב למכירה אחרי שהזמנו רכב אחר, בא הבן אדם הזה, עם חולצה כחולה נראה מרשים ואמין ואמר שהוא סוחר מכוניות. הסתדרנו על 43 אלף שקל והוא העביר לנו העברה בנקאית מזויפת. הראה לי אותה וביקש לעשות סיבוב על הרכב. הוא עלה ונעלם. חייגנו אליו והוא ענה לנו שיפקיד לנו צ'ק. לאחר מכן התברר שהוא גנוב וגם הוא חזר. מצאנו את עצמנו בלי רכב ובלי כסא, והבחור המשיך להתקשר וביקש לשלם בתשלומים על הרכב. הוא תמיד ענה לטלפון ואמר 'אני לא בורח' עד שהבנו שהוא עובד עלינו בעיניים. הבוקר כשבאנו לקבל את הרכב, בעלי היה מאושר מאוד. מעכשיו, נקבל רק מזומן על הרכב".
הבוקר הוארך בשנית מעצרו של קדמאני עד לשבוע הבא, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף בכוונה לקבל דבר. בהודאה בפני חוקרי משטרת ראשל"צ הוא טען כי "יש לי מצוקה כלכלית. אני מבקש סליחה מהאנשים".