הידיעות על מעצרה של הגננת כרמל מעודה תפסו בהפתעה מוחלטת את יוסי חברה וניקול דניאל. לדניאל היו שני ילדים בגן והיא עצמה הפכה לאחת החברות הקרובות של מעודה. אלא שזה לא הפריע לגננת לקשור את הידיים של הבן הבכור של דניאל, עומר - רק בן שנתיים אז - ולהשאיר אותו קשור במשך שעות. בסרטונים ממצלמות הגן נראית גם לין, הבת של חברה, אז בת שלוש, כשהיא מנסה בכל כוחה לעזור לעומר להיחלץ.
אחרי שצפו בתיעוד המחריד, חברה ודניאל החליטו שהסיפור הזה לא ייגמר במאסר על תנאי או בעבודות שירות כמו שהיה מקובל עד אז בהרבה מקרים, ושכל בית בישראל ישמע את השם כרמל מעודה. הם יצאו לרחובות, לבית המשפט, לכנסת - והובילו את המאבק שהסתיים רק כשמעודה נכנסה לכלא לתשע שנים וחצי. השבוע נשלחה גם אחת הסייעות לשנתיים מאסר.
1 צפייה בגלריה
יוסי חברה וניקול דניאל-חג'בי, הורים לילדים בפעוטון של כרמל מעודה בפתח כלא נווה תרצה
יוסי חברה וניקול דניאל-חג'בי, הורים לילדים בפעוטון של כרמל מעודה בפתח כלא נווה תרצה
יוסי חברה וניקול דניאל
(צילום: טל שחר)
במשך שנתיים ליוו אותם המצלמות של אלקי טולדנו ו"זמן אמת", מההפגנות הראשונות ועד לרגע שבו דלתות הכלא נסגרו על מעודה. אבל דווקא ברגע הניצחון הזה החלו להיפתח הפצעים האמיתיים. בסרט חושפים חברה ודניאל את הטראומה שהם עברו כילדים. שניהם גדלו בחברה החרדית ושניהם עברו תקיפות מיניות כילדים.
במקרה של שניהם, ההורים שלהם לא היו שם להיאבק: חברה סיפר לאביו על האונס שעבר בבני ברק, ליד הבית, כשהיה בן שבע, רק לפני שלוש שנים. הוא הרגיש שאסור לדבר על מקרים כאלה בחברה שבה גדל.
במקרה של דניאל אביה דווקא ידע על התקיפה המתמשכת מצד חבר המשפחה, אך בחר שלא להתעמת איתו.
בסרט שניהם נפגשים עם האבות בניסיון לסגור את המעגל ולחפש תשובות, וגם להבין איך האירוע הזה גרם להם להוביל את המאבק במעודה כדי שילדיהם לא ירגישו את מה שהם חשו כילדים.
הסרט המלא, "בשם הילדים", ישודר הערב ב"זמן אמת" בכאן 11 בשעה 21:15.