שבדיה מתגאה שהיא מגדולי המדינות התורמות לעם הפלסטיני, ורק לאחרונה החליטו בשטוקהולם על תקציב ענק של 1.5 מיליארד קרונות לטובת סיוע לפלסטינים לתקופה של 5 שנים. אלא שתחת כסות של סיוע הומניטרי – ארגון הסיוע הממשלתי השבדי, SIDA, העביר 1.8 מיליון קרונות שבדיות (כ-700 אלף שקל) לאגודה הפלסטינית-שבדית שבה פעילים פלסטינים רבים אשר חיים במדינה. הגוף משמש בפועל כלובי הפלסטיני בשבדיה והוא גם פעיל מאוד נגד ישראל ותומך בגלוי ב-BDS.
1 צפייה בגלריה
הפגנה של פעילי הארגון הפלסטיני השבדי שקראו להחרמת האירויזיון
הפגנה של פעילי הארגון הפלסטיני השבדי שקראו להחרמת האירויזיון
הפגנה של פעילי הארגון להחרמת האירוויזיון בישראל ב-2019
הארגון מקיים הפגנות רבות נגד ישראל. באחת מהן קרא להחרים את תחרות האירוויזיון שהתקיימה בארץ ב-2019, ובאחרת ניסה למנוע אירוח שחקני טניס ישראלים במסגרת משחקי גביע דייויס בבירה השבדית.
חברי הארגון הפגינו בעבר וקראו לשחרור פלסטין "מהנהר ועד הים". הם גם הזמינו לביקור בשבדיה נציג של החזית העממית לשחרור פלסטין ודיברו בשבחם של השהידים. הארגון טוען באתר שלו כי הוא מעביר תמיכה לפרויקטים חברתיים עבור פלסטינים ביהודה, שומרון עזה ולבנון.
הסעיף התקציבי שבמסגרתו הועבר הכסף לארגון הפרו פלסטיני הוגדר כ"סקטור דמוקרטיה, זכויות אדם ומגדר". באתר של SIDA נכתב כי הארגון הגיש בקשה לסיוע ל"המשך עבודת ההסברה שלהם במטרה לתת לפלסטינים החיים תחת כיבוש או מחנות פליטים מחוץ לפלסטין קול בשבדיה, ולהגדיל את הידע על זכויותיהם של הפלסטינים, המשפט הבינלאומי והמטרות הגלובליות".
גורמים מדיניים ישראלים אומרים כי "משלם המסים השבדי צריך לדעת שכספו הולך למימון של ארגון תומך BDS שמבצע פעילות בתוך שבדיה, אשר בינה לבין סיוע הומניטרי לעם הפלסטיני אין שום קשר".
הגורמים הישראלים הוסיפו כי העמדה השבדית הרשמית היא ששבדיה אינה תומכת ב-BDS, מה שמעלה עוד סיבה מדוע התמיכה באגודה הפלסטינית-שבדית היא בעייתית.