בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (חמישי) שמונה שנות מאסר על אושייר באחיט, אזרח סודן שדקר ופצע קשה אחות בבית החולים "שמואל הרופא" שבבאר יעקב, כי לא היה מרוצה מטיפול רפואי שקיבל במקום.
באחיט אושפז במרץ 2018 בבית החולים הגריאטרי בעקבות פגיעה עצמית ועבר הליך רפואי מורכב. הוא כעס על צוות בית החולים בגלל ההליך הרפואי, וכן בשל סירוב בית החולים לאשפזו פעם נוספת.
ב-2 ביולי 2018, בשעה 15:21, הגיע באחיט לבית החולים מצויד בסכין שהסתיר במכנסיו. הוא נכנס למתחם בניגוד להוראת המאבטח במקום שהורה לו כמה פעמים לעצור. בעקבות זאת הוזעק מאבטח נוסף אשר דלק אחר באחיט באמצעות רכב פנימי של בית החולים, והורה לו לעצור. באחיט התעלם מהוראות המאבטח, נכנס למבנה וצעד לעבר עמדת האחיות, בה עבדה באותה עת האחות. במקביל, נכנס אחד המאבטחים מהכניסה ראשית והתקרב לבאחיט, אולם אז שלף את הסכין ממכנסיו, הניף אותה בתנועה מאיימת לעבר המאבטח ואמר לו "בוא, בא לפה".
1 צפייה בגלריה
תיעוד הדקירה בשמואל הרופא
תיעוד הדקירה בשמואל הרופא
"הנזקים שנגרמו לנפגעת העבירה הם חמורים ביותר". תיעוד הדקירה בשמואל הרופא, 2018
בשל איומיו של באחיט ברח המאבטח מהמחלקה, ואילו באחיט נכנס לעמדת האחיות עם הסכין בידו, התקרב לאחות, ודקר אותה דקירה עמוקה בבטנה, בעוצמה רבה. האחות נפלה ארצה ואחזה בידו של באחיט בידיה, כדי למנוע ממנו לדקור אותה שוב. בשלב זה חזר המאבטח עם אקדח טעון ודרוך, כיוון אותו לעבר באחיט והורה לו להניח את הסכין. באחיט לא נשמע להוראותיו של המאבטח, שירה לעבר הרצפה. אז, הפיל באחיט את הסכין ארצה, ומטופלים שהיו במקום השתלטו עליו.
כתוצאה מהדקירה, אשר חדרה לחלל הבטן של האחות, היא הובהלה לבית החולים אסף הרופא במצב קשה, שם עברה שני ניתוחים. היא הייתה מורדמת ומונשמת כשבועיים.
השופטת מיכל ברנט ציינה בהחלטתה כי "נסיבות ביצוע העבירה הן חמורות ביותר. העבירה הופנתה נגד אשת צוות רפואי שעה שזו עסקה במסירות במלאכתה. הנזקים שנגרמו לנפגעת העבירה הם חמורים ביותר. את טענת ב"כ הנאשם כי מתקיימת בעניינו של הנאשם קרבה לסייג לאחריות פלילית – יש לדחות. בהכרעת הדין נקבע שקיימות אינדיקציות משמעותיות לכך שהנאשם דווקא הבין את הפסול שבמעשיו ולא היה חסר יכולת להימנע מביצוע העבירה".
עו"ד איתי בר עוז שמייצג את הדוקר מטעם הסנגוריה הציבורית מסר: "אושייר באחיט הוא מהגר עבודה מסודן שלו נסיבות חיים קשות ומורכבות. המשפט התנהל לגבי שאלת האחריות הפלילית, כאשר הוגשה מטעמינו חוות דעת פסיכיאטרית שקבעה כי הוא אינו אחראי למעשיו. בית המשפט דחה את חוות הדעת ובהמשך גזר עונש חמור. אנו נלמד את גזר הדין ונשקול את צעדינו".