שני אחים, בעלי עסק להמרת כספים, משכו מבנק במרכז תל אביב לא פחות מ-3.9 מיליון שקלים - ונשדדו בידי שני גברים שהתחזו לשליחים על אופנועים. השוד החריג אירע לפני כשלושה חודשים לאחר שהשניים יצאו מסניף "טפחות" ברחוב אלנבי וככל הנראה נפלו למארב מתוכנן.
2 צפייה בגלריה
שוד המיליונים בלב תל אביב
שוד המיליונים בלב תל אביב
מתוך תיעוד שוד המיליונים
2 צפייה בגלריה
שוד המיליונים בלב תל אביב
שוד המיליונים בלב תל אביב
תקפו, דרסו ונמלטו. הנאשמים מכחישים מעורבות
הדיווח על השוד, שכמותו לא נראה בשנים האחרונות, הוביל מיד לפתיחת חקירה סמויה בידי בלשי צח"מ ירקון. בסיומה, ולאחר איסוף הראיות, נעצרו שני חשודים ולאחרונה הפרקליטות אף הגישה נגדם כתב אישום - אולם הם עדיין מכחישים את המיוחס להם. מזוודת הכסף, יש לציין, לא נמצאה עד היום.
מפרטי החקירה עולה כי האחים הוציאו את סכום הכסף ככל הנראה לשימוש בבית העסק שלהם, כאשר האופנועים היו בקרבת הבנק. הם היו מצוידים בכפפות, מסכות וגז מדמיע. כשאחד האחים יצא מהמקום, אחד השליחים תקף אותו וחטף ממנו את תיק המזומנים.
האח התנגד והשליח הכה אותו. החשוד השני הגיח לקראתו והתנגש בו עם האופנוע שעליו הוא רכב. יחד הם נמלטו עם השלל לרחוב סמוך. שם הם הבחינו בכלי רכב מונע, כשהנהג יושב בתוכו, ריססו לעברו גז פלפל, שלפו אותו ממושבו ונמלטו שוב במכונית.
המעצר אירע לפני כחודש, ובתום 30 ימי החקירה הוגש נגדם כתב האישום. השניים כאמור הכחישו את החשדות נגדם ולאורך כל החקירה טענו כי הם אינם קשורים לאירוע. עם זאת, במשטרה האמינו כי סרטוני האבטחה מהזירה והראיות הפורנזיות הנוספות מוכיחים את אשמתם ועל כן הוגש נגדם כתב האישום.