כמעט 80 תלמידים ביישוב כבר נדבקו, אבל הלמידה בתוך בתי הספר נמשכת – ואפילו הטיולים השנתיים: התפרצות הקורונה המשמעותית ביותר בחודשיים האחרונים אירעה בבנימינה הצהובה, שם מספר המאומתים עלה היום ל-94, ומעט יותר מאלף נמצאים בבידוד.
מתוך אותם מאומתים, הרוב הגדול הם תלמידי בית הספר כרמים (לשעבר אורט השומרון) שנסגר בעקבות ההתפרצות, אך גם מבתי הספר אמירים, אשכולות ובראשית שנמצאים בשטח המועצה המקומית. בנוסף נדבקו גם תלמידים מבתי ספר באזור, ובהם בפרדס חנה ובעין שמר שבמועצה האזורית מנשה.
2 צפייה בגלריה
בית ספר כרמים בנימינה
בית ספר כרמים בנימינה
בית הספר כרמים בבנימינה, היחיד שנסגר
(צילום: אלעד גרשגורן)
לפחות כרגע, בבתי הספר היסודיים בבנימינה הלמידה הפרונטלית נמשכת כרגיל. מחר אף אמור להתקיים טיול שנתי לאחת הכיתות בבית הספר בראשית, שם עשרות הוכנסו לבידוד לאחר שנדבקו שני תלמידים, מכיתות א' ו-ד'. זאת, אף שלחלק מהילדים עדיין אין תשובות שליליות סופיות לבדיקות הקורונה שערכו - ורבים מהם כלל לא נבדקו.
"נשאלתי אם ניתן להעביר את כלל בית הספר ללמידה מרחוק, והתשובה היא שזו החלטה שמסורה רק לידיו של מנהל המחוז במשרד החינוך", כתב מנהל בית הספר בעדכון שהעביר להורי התלמידים. מנהל המחוז אמנם הורה על סגירת בית הספר כרמים, שם נמנו כבר 74 מאומתים, אבל לא אישר לימודים בזום בבתי ספר נוספים.
הורים לתלמידה בבית הספר בראשית סיפרו כי חלק גדול מהילדים נשארו בבית בימים האחרונים ולא לומדים כלל, עקב ההחלטה לקיים רק לימודים בכיתות עצמן. "אין לנו שום סיבה לסכן אותה, מי שיש לו אפשרות לא שולח את הילדים לבית הספר", אמרו. "לא הגיוני שאמור להתקיים טיול שנתי, כשהילדים יחד באוטובוס זמן ממושך, בזמן שיש כאן התפרצות קורונה".
2 צפייה בגלריה
"מי שיש לו אפשרות לא שולח את הילדים לבית הספר"
"מי שיש לו אפשרות לא שולח את הילדים לבית הספר"
"מי שיש לו אפשרות לא שולח את הילדים לבית הספר"
(צילום: אלעד גרשגורן )
הלימודים אינם נערכים בזום, אף שבבנימינה הורו על ביטול פעילויות רבות אחרות: לתנועות הנוער נמסר כי בשבוע הקרוב יתקיימו רק מפגשים מרחוק, גם החוגים נערכים מרחוק, הומלץ על דחיית התכנסויות ועל חזרת עטיית המסכות במרחבים הציבוריים, וגם מסיבות הסיום בגנים ובבתי הספר נדחו לשבוע הבא.
נכון להערב, 183 תלמידים ו-20 אנשי חינוך רשומים כמאומתים לקורונה. כתוצאה מכך, 5,042 תלמידים ו-112 אנשי חינוך נמצאים בבידוד. שני בתי ספר נסגרו עקב ההתפרצויות המקומיות.
שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה כי "משרד החינוך מטפל באופן ממוקד במקומות שבהם זוהתה התפרצות תחלואה, מקיים הערכות מצב ונמצא בקשר שוטף עם כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים במטרה וברשויות ופועל בהתאם להתפתחויות". היא הדגישה כי המדיניות שהיא מובילה הינה "טיפול ממוקד במוקד התחלואה ברמת כיתה ושכבה".