4 צפייה בגלריה
ג'בארין יתפטר, גנאים זועם: "חוצפה, לא תואם איתי"
ג'בארין יתפטר, גנאים זועם: "חוצפה, לא תואם איתי"
ג'בארין יתפטר, גנאים זועם: "חוצפה, לא תואם איתי"
(צילום: ראובן קסטרו)
מספר 5 ברשימת רע"מ, עלאא ג'בארין, שנחשב למועמד הקיצוני במפלגה, החליט להתפטר ובכך להסיר את מועמדתו לכניסה לרשימה בכנסת. בהמשך היום (ראשון) הוא צפוי להגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת מיקי לוי. ההתפטרות תיכנס לתוקף רק לאחר חתימה בלשכתו של לוי. בינתיים, חבר הכנסת המורד, מאזן גנאים, הבהיר בשיחה עם ynet כי המהלך לא תואם איתו. הוא ביקר בחריפות את התנהלות מפלגתו: "זו חוצפה. אין בכוונתי להתפטר, ואני לא פועל במישור הזה".
עלאא ג'בארין בן ה-37, הוא נציג הצעירים בתנועה האיסלאמית, תושב אום אל פחם. ג'בארין הוא אקטיביסט מוכר, רוקח ומחנך מאוד מוערך בעירו. ג'בארין ידוע כבעל דעה נחרצת בעניין המהומות בהר הבית. יעידו על כך הפוסטים הנוקבים שפרסם ברשת בתקופת הרמדאן, אז התבטא נגד תקיפת מתפללים מוסלמים ונגד כניסת המתפללים היהודים. יחד עם זאת, הוא אומר שהוא מעריך את המהלכים שנעשו ברע"מ.
4 צפייה בגלריה
עטא אבו מדיגם
עטא אבו מדיגם
לא מעוניין להיכנס לכנסת, אך תומך במהלכי רע"מ בקואליציה. עטא אבו מדיגם
הבא אחריו ברשימה הוא עטא אבו מדיגם, מספר 6 ברע"מ. יו"ר המפלגה מנסור עבאס כבר הצהיר כי הוא המועמד להחליף את גנאים, אלא שבשיחה עם ynet בשבוע שעבר אמר כי הוא לא מעוניין להיכנס לכנסת.
נסביר, אבו מדיגם הוא ראש העיר ברוטציה של רהט, וצפוי להיכנס לתפקיד ראש העיר בפועל באוקטובר הקרוב. "אני סוגר מעגל בזה שאני נכנס לעיריית רהט, העירייה הערבית הגדולה ביותר בארץ", אמר ל-ynet. אבו מדיגם נחשב לאיש מפתח בקרב הבדואים בנגב, שם שילש את כוחה של רע"מ. עבאס מעדיף אותו על פני כל מועמד אחר בגלל תמיכתו במהלכי רע"מ בקואליציה. אבו מדיגם הצהיר לא פעם שיש לחזק את רע"מ ולא לצאת מהקואליציה.

סער רמז שתקנות יו"ש לא יעלו השבוע, בנט מציין שנה לממשלתו: "אסור להפסיק"

בישיבת הממשלה, שתציין מחר שנה בדיוק לכינונה, התייחס שר המשפטים לסוגיית הארכת התקנות ביהודה ושומרון, שההצבעה עליה נפלה בשבוע שעבר בכנסת ורמז כי ההצבעה בנושא בכנסת תידחה. "חיוני להעביר את החוק לפני סוף יוני כדי למנוע תוהו ובוהו משפטי", אמר. הוא אמר כי יביא את ועדת השרים לחקיקה תדון בהארכת התקנות היום, ולא מכן "במועד מתאים" יביא את זה גם לכנסת.

4 צפייה בגלריה
"נביא לכנסת במועד המתאים". סער רמז על דחיית ההצבעה על תקנות יו"ש
"נביא לכנסת במועד המתאים". סער רמז על דחיית ההצבעה על תקנות יו"ש
"נביא לכנסת במועד המתאים". סער רמז על דחיית ההצבעה על תקנות יו"ש
(צילום: יואב דודקביץ, רויטרס)
הוא פירט כי הארכת התקנות תובא לאישור הכנסת רק "כאשר נראה שמפלגות חברות בקואליציה השלימו את התהליכים שהן צריכות להשלים". סער הבהיר כי אין בכוונתו לחזור לליכוד: "אין משא ומתן עם הליכוד, לא היה. תורידו את העניין הזה מהפרק".
ראש הממשלה נפתלי בנט מצידו אמר: "אנחנו מציינים היום שנה לכינון ממשלת הצלה לאומית. נדמה לי שכל מי שישר עם עצמו יודע שזו ממשלה מהטובות שידעה המדינה, הנשענת על הקואליציה מהקשות שידעה הכנסת. את הממשלה הזו אסור להפסיק, מוכרחים להמשיך ולהילחם למען הציבור הישראלי". לדבריו, "יש מי שלועג לנו שממשיכים להילחם על קיום הממשלה למרות כל המהמורות ולמרות המכות הלא קטנות שספגנו, אבל להילחם למען המדינה שלך זה לא נלעג זה נשגב".
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
חוגג שנה לממשלתו. "יום הולדת שמח"
(צילום: יואב דודקביץ')
הוא הודה לשר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד: "חברי ושותפי שממנו אפשר ללמוד שיעור במידות, וגם לכל ראשי המפלגות". בנט בירך את הממשלה: "יום הולדת שמח".
לפיד עצמו התייחס גם כן לציון דרך: "הממשלה הזו שווה שילחמו בשבילה ואנחנו נילחם בשבילה. היא הדבר הנכון למדינה ולאזרחי ישראל. כל אחד מסביב לשולחן הזה ידע שאנחנו יוצאים למסע קשה, שינוי אף פעם לא בא בקלות. אין דבר יותר קל מלהרוס, אין דבר יותר קשה מלבנות". לפיד התייחס במרומז גם לאמירתו ח"כ ניר אורבך לגנאים ש"הניסוי נכשל" וציין: "הממשלה הזו לא ניסוי, היא הדרך היחידה לשמור על הדמוקרטיה הישראלית ועל עוצמתה של מדינת ישראל".