1 צפייה בגלריה
בחינות הבגרות בהיסטוריה בבית ספר בליך
בחינות הבגרות בהיסטוריה בבית ספר בליך
ארכיון. אוורור כיתת המבודדים לאורך כל הבחינה
(צילום: מוטי קמחי )
תלמידי ותלמידות תיכון מבודדים שאמורים לגשת לבגרויות בחודש הקרוב יידרשו לערוך בבוקר הבחינה בדיקת אנטיגן ביתית ולדווח על התוצאה למשרד הבריאות. אלה שיקבלו תוצאה שלילית ייבחנו בכיתות מיוחדות למבודדים, אך בניגוד לחבריהם – ייאלצו לעטות מסכה לאורך כל הבחינה. כך עולה מההנחיות שפרסמו אמש (יום ג') משרדי הבריאות והחינוך לקראת מועד בגרויות החורף שיתחיל הבוקר, וצפוי להתנהל תחת גל הקורונה. הנוהל שונה מזה שננקט בקיץ האחרון, ובמסגרתו נדרשו תלמידים בבידוד להציג אישור מרופא מחוזי כדי להיכנס לבחינה.
לבחינות מועד חורף במקצועות השונים צפויים לגשת בסך הכל כ-150 אלף תלמידים. לבגרות הראשונה, שתתקיים מחר בתנ"ך, צפויים לגשת כ-17 אלף בני ובנות נוער. הבחינה האחרונה לחורף, במקצוע האזרחות, תתקיים ב-7 בפברואר.
מנהל אגף בחינות הבגרות במשרד החינוך, דודי גל, ציין כי עדיין אין נתון מדויק לגבי מספר התלמידים המבודדים הצפויים להיבחן בימים הקרובים. לדבריו, בחינות הבגרות יתקיימו בכיתות של 20 תלמידים בלבד, והכיתות הייעודיות למבודדים יהיו אף קטנות יותר.

על פי ההנחיות, "היציאה מהבידוד תיעשה ברכב פרטי למקום הבחינה וחזרה לבידוד. על המבודד ועל הנהג לעטות מסיכת פה ואף לאורך כל הנסיעה עם חלונות פתוחים, כשהמבודד יושב במושב האחורי. אין להסיע יותר מנוסע אחד". התלמידים המבודדים יחויבו לעטות מסכה במשך כל שהותם מחוץ לבידוד.
על פי ההנחיות, שעליהן חתמה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, נקבע שתלמידים מאומתים לקורונה לא יוכלו להיבחן בכיתות עם השאר. לפיכך קבע משרד החינוך מועדי בחינות ל"נבצרים" - תלמידים חולי קורונה או כאלה שנמנע מהם להגיע – ואלה יתקיימו בין 8 ל-24 בפברואר.
על פי ההנחיות, תלמידים לא יגיעו לבחינה אם יחושו בתסמיני קורונה (חום של 38 מעלות ומעלה, אובדן טעם או ריח, שיעול, קוצר נשימה או כל תסמין נשימתי אחר למעט נזלת כתסמין בודד).
ההנחיות לכיתות הנבחנים הרגילות כוללות שמירת מרחק בין תלמיד לתלמיד; הכיתות יהיו מאווררות במהלך הבחינה ולא יכללו יותר מ-20 תלמידים; המשגיחים יחויבו בהצגת תו ירוק או בדיקת קורונה מיידית שלילית עד 24 שעות לפני הבחינה; אין חובת מסכה במהלך הבחינה.
פורסם לראשונה: 22:34, 04.01.22