ארגון "לובי 1701", המייצג 60 אלף תושבי הצפון שפונו מבתיהם, שלח הלילה (בין שלישי לרביעי) מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן וליועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ובו דרישה לאפשר לישראל להבטיח את חזרתם הביתה של התושבים המפונים, אם במהלך דיפלומטי או אם במהלך צבאי.
"המדיניות הדיפלומטית שלכם במזרח התיכון הופכת אותנו לפליטים בארצנו", האשימו בלובי הצפוני והוסיפו כי הם "מצפים לתמיכה מלאה במהלך צבאי כדי שנוכל לחזור אל ביתנו". פנייתם מגיעה על רקע הדיווחים כי ממשל ביידן מונע מהלך צבאי-ישראלי בגבול הצפוני, ובמקביל מקדם מאמצים דיפלומטיים לגיבוש פתרון מדיני שאינו כולל את הסגת חיזבאללה מעבר לנהר הליטני. בלובי מקיימים מגעים בוושינגטון ובניו יורק, בתקווה לקבלת מענה מהאמריקנים.
3 צפייה בגלריה
חסן נאסראללה וג'ו ביידן
חסן נאסראללה וג'ו ביידן
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
מכתב מארגון לובי 1701 לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על החזרת המפונים לביתם
מכתב מארגון לובי 1701 לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על החזרת המפונים לביתם
המכתב ששלח הארגון לביידן
הכותרת
הדרמה המשפטית שנשכחה מחכה מעבר לפינה
19:57
"לובי 1701", הינה התארגנות אזרחית של תושבי קו העימות שפונו מבתיהם לפני מעל ל-80 ימים. הארגון לוחץ על הממשלה בדרישה להביא לשינוי המציאות בגבול הצפוני על ידי הקמת שטח מפורז בלבנון והרחקת חיזבאללה וארגוני טרור נוספים מעבר לנהר הליטני.
במכתבם לבכירי הממשל והביטחון בוושינגטון ציינו התושבים כי "כולנו ראינו את תוצאות הטבח של 7 באוקטובר, ואנו מבינים כי אירוע כזה בגבול הצפוני הוא רק עניין של זמן מבחינת חיזבאללה, צבא הטרור הגדול בעולם. כישלון יישום החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם הביא לכך שחיזבאללה נמצא על גבול ישראל ופוגע במטרות אזרחיות במטרה להרוג כמה שיותר. במשך מעל לשלוש שנים, ארגון יוניפי"ל העלים עין ואף שיתף פעולה עם חיזבאללה, ואיפשר לו לבסס עמדות צבאיות התקפיות על גבול ישראל. את התוצאות כולנו מרגישים כעת".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מנפילת הרקטה בשלומי
תיעוד מנפילת הרקטה בשלומי
נפילת רקטה בשלומי במהלך המלחמה
על רקע הירי אתמול במהלך חג המולד הנוצרי, לעבר כנסיית איקרית ופציעתו הקשה של אחד המתפללים שעלה למקום, סבורים בלובי הצפוני כי אין שום סיכוי ריאלי להתמודדות עם חיזבאללה בכלים דיפלומטיים ומבהירים כי "אם לבנון והאו"ם לא יידעו ליישם את החלטת 1701 הכוללת הרחקת חיזבאללה מעבר לליטני, אנו נפעיל כל לחץ אפשרי על ממשלת ישראל ליישם זאת באופן צבאי. זהו לא איום, אלא דאגה עמוקה לעתיד ההתיישבות הישראלית בגליל".