1 צפייה בגלריה
חיים ביטון
חיים ביטון
חיים ביטון
(צילום: יריב כץ)
מהומה פרצה אמש (רביעי) בכנס מנהלי מחלקות חינוך ברשויות המקומיות בעקבות דבריו של השר במשרד החינוך מטעם ש"ס, חיים ביטון, שאמר: "באנו לחנך את הדור הבא של מדינת ישראל, ואני אומר זאת כאן ועומד כאן כחרדי גאה מאוד. אני מודע, מעודכן במספרים ויודע שכ- 40% מכיתות א' הם ילדים חרדים. אם לא ידעתם זאת, ולא פחדתם מספיק, תפחדו יותר".
השר ביטון המשיך: "למה אני אומר את זה? כי אני אומר לכם בצורה חד משמעית – ההתנהלות של מדינת ישראל כלפי המגזר החרדי וההסתכלות שהייתה עליו במשך עשרות השנים האחרונות, במיוחד בעשור האחרון, מצביעה על כך שהייתה פה איזושהי מגמה שחשבה שאת המפלצת רבת הראשים הזאת שנקראת 'מגזר חרדי' אפשר לדכא, אפשר להוריד ולדאוג שתהיה פחות ילודה".
דבריו עוררו תרעומת בקרב רבים מהנוכחים, וחלקם יצאו בהפגנתיות מהאולם. השר ביטון הגיב לכך: "חבר'ה, בסדר, זה בסדר. זה בסדר, תתלחששו קצת, זה בסדר". על אף הדברים, יש לציין כי לפי דו"ח של מרכז המידע והמחקר של הכנסת, החרדים מהווים 21.2 אחוזים מתלמידי כיתה א'.
סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד אודליה שינדרוף, אמרה בתגובה לדברי השר ביטון כי "ילדים זו ברכה. להורי ישראל ישנה ציפייה כי שר במשרד החינוך יהיה גורם מאחד המסוגל לראות את כלל הצרכים של ילדי ישראל, ולא לייצר עוד פילוג ועוד מחלוקות. גם ככה אנחנו בימים טרופים ומצפים מכל השרים לעשות צעדי בוני אמון ואיחוי ולא אמירות הקורעות את הציבור. בשינוי דמוגרפי כפי שהציג השר מחובת כולנו לדאוג כי כל תלמידי ישראל יקבלו חינוך מעולה, תקציבים למבנים, תשתיות ומעטפת חינוכית ללא הבדל דת גזע או מין. כלל ישראל הם העתיד שלנו והחוסן הלאומי שלנו, ילדי ישראל שווים בפני החוק ובפני חלוקת המשאבים".
מטעמו של השר ביטון נמסר בתגובה כי הדברים שצוטטו אינם מדויקים: "באתי לומר דבר אחד – תפתחו את לבכם, את ראשכם, לראות את הצד השני ולגרום לציבור הישראלי להתאחד לעתיד מדינת ישראל".
פורסם לראשונה: 21:36, 08.02.23