1 צפייה בגלריה
 מיכאיל פרוחורוב
 מיכאיל פרוחורוב
מיכאיל פרוחורוב
(צילום: AP)
מיכאיל פרוחורוב (56), אחד האנשים העשירים ברוסיה, עלה לארץ לפני כמה ימים וקיבל אזרחות ישראלית. פרוחורוב, שהגיע לארץ במטוס פרטי משווייץ, הגיע באשרת תייר ולאחר מכן עבר את כל ההליכים המקובלים לקבלת אזרחות: אישור זכאות על ידי "נתיב" ובדיקת היעדר עבר פלילי על ידי רשות האוכלוסין וההגירה.
הונו של פרוחורוב מוערך במעל 13 מיליארד דולר. הוא נשיא קרן ההשקעות הפרטית אונקסים, מנכ"ל חברת פוליוס-גולד, ממפיקות הזהב הגדולות בעולם, נשיא איגוד הביאתלון הרוסי ומחזיק במרבית מניות רוסאל, חברת האלומיניום הגדולה בעולם ומניות חברת נורילסק ניקל, ממפיקות הניקל הגדולות בעולם.
פרוחורוב היה ממפתחי רעיון המכונית החשמלית ברוסיה והוא המממן העיקרי של יו מובייל - פרויקט הרכב ההיברידי הרוסי. כמו כן, במשך עשור (2009–2019) היה הבעלים של קבוצת ה-NBA ברוקלין נטס. הניו יורק פוסט טען בעבר שמכר את אחזקותיו בברוקלין נטס בלחץ נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וזאת על רקע הסנקציות נגד אוליגרכים רוסים בשל פלישת רוסיה לחצי האי קרים.
פרוחורוב נבחר ב-25 ביוני 2011 ליו"ר מפלגת "המעשה הנכון", מפלגת ימין ליברלית שהתעתדה להיבחר לדומה של רוסיה בבחירות הפרלמנטריות ברוסיהף אלא שבספטמבר באותה שנה כבר סולק מהמפלגה באמצעות מרד בתוך התנועה. לפי דעתו המרד הוכן על ידי אנשי הממשל.

לא מתנגד לפוטין, רק אלטרנטיבה

פרוחורוב התמודד בבחירות הנשיאותיות במרץ 2012 מול פוטין וזכה בכ-8% מהקולות. ההתמודדות הפכה אותו לאויבו המר של הנשיא הרוסי, אף על פי שפרוחורוב תמיד טען שהוא לא מתנגד לפוטין אלא מציע את עצמו כאלטרנטיבה. היריבות בין השניים נמשכה ב-2016 כשקבוצת התקשורת בבעלותו Onexim פרסמה פרטים על שערוריות כספיות הקשורות לחתנו של פוטין. בתגובה פרצו רשויות המס והמשטרה הפדרלית למשרדי החברה.
ביוני 2012 פרוחורוב הכריז על הקמת מפלגת "המצע האזרחי" שנרשמה רשמית. מטרת המפלגה היא להשתתף בבחירות האזוריות ברוסיה. בשנת 2015 הוא עזב את המפלגה שהקים ומאז הוריד פרופיל ברוסיה. מ-2018 הוא היה עסוק במימוש רוב אחזקותיו ברוסיה. ככל הידוע, פרוחורוב אינו מופיע ברשימת הסנקציות של ארה"ב, האיחוד האירופי ובריטניה.