ח"כ איילת שקד (ימינה) טוענת הבוקר (יום ג') כי התוכנית הכלכלית שהציגו השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ היא "בדיחת בחירות". בראיון לאולפן ynet הוסיפה שקד: "לפני כל מערכת בחירות ראש הממשלה מבטיח דמי אבטלה לעצמאים. הוא עשה את זה ב-2009, הוא עשה את זה ב-2015, הוא עשה את זה ב-2020 והוא עושה את זה ב-2021, זה ריטואל קבוע. היה לו מספיק זמן בשלטון לעשות, עובדה שהוא לא עשה כלום למען העצמאים בישראל".
לדבריה, ההוכחה לכך היא חבירה לימינה של גורמים המייצגים עצמאים: "הם כוח משמעותי והם חברו אלינו כי הם האמינו שאנחנו אלה שיכולים לשנות. אני אומרת שוב, אף אחד לא קונה את הבטחות הבחירות האלה (של נתניהו, א"ל)".
- אתם דרשתם לסגור את נתב"ג והנה זה קורה. הייתם הראשונים להתריע, אבל זה לא בא לידי ביטוי בסקרים. "אני מאוד מקווה שזה יבוא לידי ביטוי בסקרים. הציבור רואה שצריך הנהגה חדשה והנהגה שיודעת לנהל. בנט הוכיח את עצמו במגפה כשהתעקש להביא בדיקות וכשהתעקש להקים מלוניות. כמה חודשים אנחנו מתריעים על ההפקרות הזאת והם לא עשו שום דבר.
"צריך הנהגה חדשה, הנהגה רצינית, ערכית, שדואגת לעם ויודעת לנהל. ב-23 במרץ הציבור יכול לשים סוף לפארסה הזאת. לעובדה שנתניהו לקח את תקציב המדינה ועשה בו כבשלו ולא העביר אותו. לעובדה שהתרענו על נתב"ג. לא צריך להסכים עם הסיטואציה הזאת".
1 צפייה בגלריה
איילת שקד באולפן ynet
איילת שקד באולפן ynet
ח"כ שקד באולפן ynet. "צריך הנהגה חדשה"
(צילום: הדר יואביאן)
- אבל יכול להיות שהציבור לא כל כך מסכים עם זה, שצריך להחליף את נתניהו. יכול להיות שהציבור שוב יעניק לו מנדט. אין לכם בעיה לשבת איתו באותה ממשלה. "אני אומרת דבר פשוט - את נתניהו צריך להחליף. את הממשלה הכושלת הזאת, נתניהו וגנץ, שכל היום רק מתקוטטים במקום לנהל את המגפה, את כולם - צריך לשלוח הביתה".
- אבל אתם לא אומרים שלא תשבו איתו בממשלה. "אנחנו לא מתעסקים בהרכבת קואליציות. ראינו שישבו כאן הרבה פוליטיקאים, גם על הכיסאות האלה, וקשקשו קשקושים שבסוף היו מנותקים מהמציאות הפוליטית. אנחנו מציעים אלטרנטיבה".
על מחדל נתב"ג אמרה שקד: "בחודשים האחרונים התרענו מפני הפרצה הבאמת מטורפת שהייתה בנתב"ג. למעשה, שרת התחבורה וראש הממשלה אפשרו לאזרחי ישראל להיכנס למדינה בלי בדיקות, בלי בידוד וזה מה שיצר אוטוסטרדת מוטציות שנכנסה לישראל. כרגע המוטציות עושות כאן מסיבת הדבקה. נתב"ג סגור, זה מאוחר מידי. מדינות שמנוהלות נכון לא מגיעות למצב ששדה התעופה נסגר. פשוט יש שליטה מאוד הדוקה בכל מי שנכנס - שלוש בדיקות, בידוד. זה מחדל ניהולי חמור מאוד של ראש הממשלה ושל שרת התחבורה".

על העימותים בין המשטרה לחלקים במגזר החרדי על אכיפת הגבלות הקורונה אמרה שקד: "זה מיעוט בחברה החרדית, אבל הפרת ההנחיות, בעיקר במוסדות הלימוד, זה דבר שחייבים לטפל בו. חוק הקנסות שנתניהו וגנץ מתקוטטים עליו - זה לא מה שיוביל עכשיו לפתרון. כי מוסד שקיבל קנס על 5,000 שקל ולא התייחס אליו, גם לא יתייחס לקנס של 10,000 שקל. אין מנוס, מה שצריך לעשות הוא לשלול תקצוב ממוסד שמפר הנחייה יותר מפעם אחת. זה הדבר היחידי שיעבוד".
- בואי נדבר על הפוליטיקאים החרדים. שמענו את משה גפני אומר "אתם גרמתם לנו לגור ככה, בשכונות צפופות, בבתים קטנים". מה דעתך על אמירות כאלה? "זה אפילו לא ראוי להתייחסות. זה נכון שבני ברק היא אחת הערים הצפופות בישראל. אבל דווקא בגלל שהאתגר הוא כל כך קשה, הם צריכים לגייס את ההנהגה ולהילחם במגפה ולא להסכים להפר הנחיות. הם צריכים לקחת אחריות ולהתגייס על מנת לאכוף את החוק ואת ההנחיות. בסוף הקורונה פוגעת קשה מאוד בחברה החרדית. החברה החרדית המבוגרת נפגעת בצורה קשה והיום גם הילדים חולים בכמויות מאוד גדולות. זה צריך להיות האינטרס שלהם לדעת איך אוכפים את ההנחיות".
- וכרגע הפוליטיקאים החרדים גורמים להמשך התחלואה? "בואי נראה מה קורה היום עם חוק הקנסות. אנחנו נוסעים לכנסת לוועדת חוקה. אני מאוד מקווה שהם יסכימו ויצליחו, שהקואליציה הלא מתפקדת והמפוררת הזאת תצליח להכניס לחקיקה גם צווי סגירה וגם שלילת תקצוב כי זה הדבר היחיד שיעבוד".
- את תוקפת את המוסדות האלה, אבל את לא מסוגלת להגיד שום דבר שאיכשהו יזיק להיתכנויות הפוליטיות מול הפוליטיקאים החרדים. "אמרתי שמצופה מהפוליטיקאים החרדים ומההנהגה החרדית לדרוש מהציבור שלהם לסייע לציבור לאכוף את החוק, כי בסוף זה פוגע בהם".