5 צפייה בגלריה
לויד אוסטין ביידן ארצות הברית שר ההגנה אמריקה
לויד אוסטין ביידן ארצות הברית שר ההגנה אמריקה
שר ההגנה הבא? לויד אוסטין
(צילום: Getty Images)
הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, בחר בגנרל בדימוס לויד אוסטין כשר ההגנה הבא שלו בממשלו העתידי. כך דווח היום (שלישי) באתר "פוליטיקו", שציטט שלושה גורמים הבקיאים בנושא. אם אוסטין אכן ייבחר ומינויו יאושר כנדרש על ידי הקונגרס, הוא יהיה השחור הראשון בתפקיד. אוסטין כיהן בעבר כראש הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית ושימש גם כמפקד הכוחות האמריקנים בעיראק, בה לחם ועוטר בכוכב הכסף - העיטור הצבאי הרביעי בחשיבותו בכוחות הביטחון בארה"ב.
הגנרל בדימוס אוסטין נבחר על ידי ביידן להוביל את הפנטגון - ההנהלה הראשית והמטה של משרד ההגנה האמריקני. דווח כי אוסטין הגיע לשלישייה האחרונה של המועמדים לתפקיד, יחד עם מישל פלורנוי, שהייתה המועמדת של הילרי קלינטון לשרת ההגנה ב-2016 אם זו הייתה מנצחת, על פי הדיווח, ביידן היה תחת לחץ הולך וגובר למנות אדם שחור לתפקיד. בימים האחרונים עלה יותר ויותר שמו של אוסטין כמועמד המוביל.
5 צפייה בגלריה
לויד אוסטין ביידן ארצות הברית שר ההגנה אמריקה
לויד אוסטין ביידן ארצות הברית שר ההגנה אמריקה
אוסטין ב-2014
(צילום: Getty Images)
5 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב הנבחר ביידן. "אנשים איבדו אמון בחיסון"
נשיא ארה"ב הנבחר ביידן. "אנשים איבדו אמון בחיסון"
היה תחת לחץ למנות אדם שחור. ביידן
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
לויד אוסטין ביידן ארצות הברית שר ההגנה אמריקה
לויד אוסטין ביידן ארצות הברית שר ההגנה אמריקה
אוסטין עם הנשיא לשעבר אובמה ב-2014
(צילום: רויטרס)
בנוסף נשקלה מועמדותו של ג'יי ג'ונסון, שכיהן כמזכיר ביטחון המולדת בקבינט של הנשיא לשעבר ברק אובמה.
גורם ביטחוני לשעבר המקורב לצוות של ביידן אמר כי בסביבת הנשיא הנבחר רואים באוסטין כבחירה הבטוחה, וכמי שיכול להוציא לפועל את המדיניות של ביידן. "תהיה פחות מתיחות" עם אוסטין כמזכיר ההגנה מאשר עם ג'ונסון או פלורנוי, הוסיף אותו גורם, שאמר כי "אולי יהיו פחות מחלוקות, היחסים יהיו חלקים יותר". מטעמו של ביידן ושל אוסטין לא נמסרה תגובה לדיווח.
המועמדות של אוסטין נתקלה בהתנגדות מצד מספר מומחים לביטחון לאומי, משום שהוא לא היה מחוץ לצבא במשך שבע שנים כנדרש, ולכן יהיה צורך בכתב ויתור של הקונגרס כדי למנות אותו לתפקיד. זאת משום שפרש משירות פעיל לפני ארבע שנים בלבד, וחוק פדרלי דורש שבע שנות צינון משירות פעיל כדי להתמנות לתפקיד.
אם ייבחר, הוא יהיה השני בתפקיד הזה בפחות מארבע שנים שנדרש לוויתור שכזה, אחרי ג'ים מאטיס, שהנשיא דונלד טראמפ בחר בו כשר ההגנה הראשון שלו ב-2017. מספר דמוקרטים בקונגרס הביעו אז חשש מביטול השמירה על המנהיגות האזרחית בצבא, אך לבסוף ניתן אז האישור למאטיס, מה שאפשר לו לכהן בתפקיד עד דצמבר 2018.

המינוי של אוסטין עלול לכן להיתקל בהתנגדות בגבעת הקפיטול, שם מחוקקים בשתי המפלגות לא ימהרו לתת ויתור נוסף, שנחשב צעד נדיר, כדי שאוסטין יוכל לעמוד בראש הפנטגון. הדמוקרטי הבכיר בוועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, ג'ק ריד מרוד איילנד, נשבע להתנגד למתן אישורים עתידיים כאלו לאחר אישורו של מאטיס, ואמר כי על הקונגרס לפעול בצורה יוצאת הדופן הזו "לא יותר מפעם בדור".
לפני כשבועיים הודיע צוות המעבר של ביידן על מינויים נוספים בממשל החדש. הצוות אישר את הדיווחים שאנתוני בלינקן יהיה מזכיר המדינה של ביידן. בנוסף הודיעו אנשי ביידן שג'ייק סאליבן יהיה היועץ של ביידן לביטחון לאומי, ואבריל היינס תעמוד בראש המודיעין הלאומי. אלחנדרו מיורקס יהיה השר לביטחון המולדת ולינדה תומאס-גרינפילד תכהן כשגרירה החדשה של ארה"ב באו"ם. ג'ון קרי, שהיה מזכיר המדינה של ברק אובמה, יחזור לממשל האמריקני ויוביל את המאבק בהתחממות הגלובלית.
ביידן כבר אייש כמה תפקידים ב"כוורת" שלו, בראשם רון קליין - שמונה לראש הסגל בבית הלבן. בנוסף הודיע ביידן על מינויה של ג'נט ילן לתפקיד שרת האוצר בממשלו העתידי.
הנשיא הנבחר יושבע לתפקיד ב-21 בינואר. צוות המעבר שלו עוסק בהכנות לכניסה לבית הלבן למרות שדונלד טראמפ טרם הודה בהפסד בבחירות - עובדה שמערימה קשיים על ההכנות של אנשי ביידן.