שר התרבות מיקי זוהר התייחס הבוקר (ראשון) בריאיון לאודי סגל ודוריה למפל ב-ynet radio להכרזתו של שר התקשורת שלמה קרעי כי יקצץ מתקציב תאגיד השידור הציבורי מאות מיליוני שקלים, דבר אשר יביא בפועל לסגירתו, לפי מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז. "המרכיב החדשותי בתאגיד הוא הבעיה. יש שם הרבה מאוד תכנים טובים ואני מברך עליהם, אך הנושא החדשותי תמיד מביא למחלוקת", אמר זוהר.
עוד טען זוהר כי מהדורות החדשות "לא תמיד מקצועיות", וכן שהכרזתו של קרעי על הקיצוץ מהווה למעשה פעולה "מרוככת", בניגוד לדרישת מצביעי הימין. "הם הצביעו על משהו הרבה יותר רדיקלי - מבחינת המצביעים צריך לסגור את התאגיד לחלוטין. אני מנסה לרכך טיפה", הבהיר.
3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"סיפוח יהיה סופר מבורך". השר מיקי זוהר
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס של עיתונות אונליין באוניברסיטת רייכמן
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס של עיתונות אונליין באוניברסיטת רייכמן
שר התקשורת שלמה קרעי
(צילום: עדי כהן צדק ,שאול גולן)
זוהר התייחס גם להפגנת ה-80 אלף אמש בתל אביב, וחזר והדגיש כי "אנו מכבדים את כל מי שרוצה להפגין באופן דמוקרטי, ובאותה מידה אנחנו גם מצפים שתכובד החלטתם של מיליוני המצביעים שבחרו אותנו. פסקת ההתגברות הייתה אחת מההבטחות הבחירות שלנו".
עוד דחה זוהר את הטענה כי פסקת ההתגברות כלל לא נכללה במצע של הליכוד בבחירות האחרונות ואמר כי "אני חושב שאין מפלגה בקואליציה שלא התחייבה על הנושא הזה". עוד ציין כי "דבר שלא התחייבנו עליו אך נכלל בהצעה הנוכחית הוא האפשרות לפסול חוק על ידי הרכב מורחב של בית המשפט העליון. הבאנו את הרפורמה בצורה יותר מאוזנת ממה שהתחייבנו".
3 צפייה בגלריה
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, אמש
(צילום: בן כהן מגפון ניוז)
- ביטול בהרכב מורחב זה מידתי? ב-30 השנים האחרונות נפסלו בסך הכל 21 חוקים. "זה הכי מאוזן בעולם. פסקת ההתגברות לא אמורה לחול על רוב מלא של בית המשפט העליון. אני מכיר את הפרטים קצת יותר טוב ולא אחשוף זאת בראיון. כרגע אנחנו במצב שפוסלים פה חוק חדשות לבקרים. במקרה כזה יפסל חוק רק במקרים מאוד קיצוניים. אתה אומר 21 חוקים, אני אומר לך שמאות חוקים נפסלו מראש על ידי היועצים המשפטיים, ובנוסף עוד מאות חוקים שבית המשפט העליון שלח אותנו לתקן, אחרת יפסלו אותם. זו פסילה לכל דבר ועניין".
- אתם בעצם אומרים לשופטי העליון 'תקפצו לי' - מי אתם בכלל?'. הרפורמה תביא לכך שכל הכוח נמצא בידי הממשלה, שגם שולטת בכנסת. אין שום איזון. "לקביעה הזו אין קשר למציאות. אין לנו חלילה שום רצון כזה או אחר לבטל את בית המשפט העליון או להפוך אותו ללא רלוונטי. להיפך, זה גוף שאנחנו רוצים לחזק ולהחזיר חזרה את אמון הציבור בו. בית המשפט העליון צריך לשפוט צדק בהתאם לחוק הכתוב, ולאפשר לנו המחוקקים להוציא לפועל את המדיניות לשמה נבחרנו. הבוחרים יכולים לשלוח אותנו הביתה אם נעשה דברים קיצוניים, לא הגיוניים ולא אחראיים".
- נתניהו הבטיח באחת ממערכות הבחירות שיספח שטחים ביהודה ושומרון. עם הרפורמה דבר כזה יכול לעבור בלי דיבור על זכויות קניין ופיצויים. זה נראה לך הגיוני? "חד משמעית כן. קיבלנו מנדט מהציבור לעשות דברים שהוא מצפה שנעשה, ובהחלט נעשה אותם, גם אם הם כוללים סיפוח. בשנים האחרונות בית המשפט העליון התנגד פעמים רבות למדיניות ימנית. סיפוח יהיה סופר מבורך משום שהארץ הזו היא שלנו ולא של אף אחד אחר. אנחנו מכבדים את מי שחי פה איתנו בארץ, וגם נאפשר לו לשגשג ולפרוח, אבל בתנאי שהארץ הזו היא של העם היהודי".