הרשויות באוסטריה עצרו ראפר שפרסם שירים ניאו-נאציים, ומכנה את עצמו "מיסטר בונד". בהצהרת משרד הפנים האוסטרי נמסר אתמול כי "החשוד נעצר בהוראת התובעים בווינה". במשרד הפנים הוסיפו שהראפר נעצר אחרי שנערך חיפוש בביתו. המשטרה החרימה ציוד של אולפן ביתי, כוננים קשיחים, כלי נשק, דגל של הרייך השלישי ופריטים נאציים נוספים.
2 צפייה בגלריה
תגבור כוחות הביטחון בוינה לאחר מתקפת הטרור
תגבור כוחות הביטחון בוינה לאחר מתקפת הטרור
שוטרים באוסטריה, ארכיון
(צילום: רויטרס)
המודיעין האוסטרי מנסה כבר חודשים לחשוף את זהותו של הראפר, שפעיל בפורומים ניאו-נאציים מאז 2016. החשוד, גבר בן 36 שגר בעיירה פטרניון באזור קרינתיה בדרום אוסטריה, נעצר בגין הסתה לשנאה והפצת תכנים נאציים. "המילים בשירים שלו מהללות את הנאציזם והן אנטישמיות, קסנופוביות וגזעניות", אמרו במשרד הפנים האוסטרי. המשטרה עצרה את "מיסטר בונד" ב-20 בינואר, אך הודיעה על המעצר רק אתמול.
ב-2019, ביום כיפור, ביצע שטפן בלאייט מתקפה אנטישמית ליד בית כנסת בעיר האלה בגרמניה. הוא תיעד את הטבח בשידור חי ברשת, והשמיע ברקע שיר של "מיסטר בונד". במהלך משפטו של בלאייט, שנשפט למאסר עולם, אמר שבחר במוזיקה של הראפר כדי לספק "פרשנות" למתקפה שלו. בפיגוע של איש הימין הקיצוני נרצחו שני בני אדם.
2 צפייה בגלריה
באלייט מוכנס לאולם בית המשפט
באלייט מוכנס לאולם בית המשפט
באלייט בבית המשפט, לפני שנשפט למאסר עולם
(צילום: EPA)
בתחקיר שפורסם בשנה שעברה נטען שהראפר האוסטרי קורא בשנים האחרונות לחברים בפורומים ניאו-נאציים לבצע מתקפות. בנוסף שיבח "מיסטר בונד" את מבצע הטבח במסגד בניו זילנד ב-2019, שרצח 51 בני אדם, ואמר שאותו רוצח הוא "קדוש".
"המאבק בימין הקיצוני הוא האחריות ההיסטורית שלנו", אמר שר הפנים האוסטרי קרל נימר. הפצת אידיאולוגיה נאצית היא עבירה פלילית באוסטריה, שבה נולד אדולף היטלר.