1 צפייה בגלריה
יונתן אוריך, עופר גולן
יונתן אוריך, עופר גולן
יונתן אוריך ועופר גולן
(צילום: יואב דודקביץ', רון קדמי)
מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה היום (רביעי) לבאי כוחם של שלושה יועצים של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי נשקלת העמדתם לדין פלילי בכפוף לשימוע בגין הטרדה בנסיבות מחמירות של עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר. ההחלטה בעניינים של היועצים יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן, כך נמסר, התקבלה על דעתו של פרקליט המדינה.
על-פי החשד, באוגוסט 2019, במסגרת תפקידיהם במטה הבחירות של מפלגת הליכוד, תכננו אוריך, גולן ואיינהורן, להטריד לכאורה את עד המדינה פילבר ופעלו לשלוח ניידת עם רמקול חיצוני מול ביתו. "מומו תהיה גבר צא תגיד את האמת, מומו פילבר מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה? מה הבטיחו לך מומו? השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד. מומו תשמע בעצמך מה אתה אמרת לפני שהמשטרה לחצה עליך", נאמר בהקלטה מחוץ לבית פילבר. סרטון של האירוע הופץ אחר כך ברשתות החברתיות.
חקירת האירוע נפתחה בספטמבר 2019, ועד ינואר 2022 התקיימו הליכים משפטיים בבתי המשפט השונים, בשני סבבים, עד לקיומו של דיון נוסף בביהמ"ש העליון בהרכב מורחב. ההליכים התמקדו בטענות לאי-חוקיות החיפושים בטלפונים הניידים של החשודים וכן בשאלת השלכותיה של אי-חוקיות זו בכל הנוגע לבקשות המשטרה להוציא צווי חדירה מאוחרים לטלפונים הניידים של החשודים. בסופו של דבר, העליון התיר את ביצוע החיפושים בטלפונים הניידים של החשודים.
לאחר ההחלטה נערכה השלמת חקירה בלהב 433, שבמסגרתה נערכו החיפושים בטלפונים ונגבו ההודעות מהמעורבים הרלוונטיים. עם גמר השלמת החקירה, באוגוסט 2022, הועבר תיק החקירה לידי הפרקליטות. מאז התקיימו בפרקליטות, בדרגים שונים, דיונים והתייעצויות בנוגע לסוגיות שונות העולות מהתיק, בסופם הוחלט, כאמור, לשקול את העמדתם של החשודים לדין פלילי, בכפוף לשימוע.