משטרת ניו יורק הודיעה הלילה (בין שני לשלישי) כי שרלוט סנה, הילדה בת ה-9 שנעדרה מאז שבת בערב - נמצאה בריאה ושלמה לאחר יומיים של חיפושים. הרשויות מסרו כי שרלוט אותרה "במצב בריאותי טוב", ושאדם החשוד במעורבות בהיעלמותה נעצר.

6 צפייה בגלריה
שרלוט סנה אותרה בחיים לאחר שנעדרה בניו יורק
שרלוט סנה אותרה בחיים לאחר שנעדרה בניו יורק
שרלוט סנה. אותרה בחיים אחרי יומיים של חיפושים אינטנסיביים
המשטרה לא מסרה פרטים נוספים, אך מושלת ניו יורק קאתי הוקול אמרה ל-CNN כי הילדה נמצאה בביתו של החשוד - בעקבות מכתב כופר ששלח להוריה, שעליו היו טביעות האצבע שלו. בהמשך היא חזרה על הדברים במסיבת עיתונאים, ואמרה כי הגבר שנעצר הוא קרייג נלסון רוס ג'וניור, בן 47.
שרלוט נעלמה ביום שבת לאחר שיצאה לרכיבת אופניים שהייתה אמורה להימשך רק כמה דקות באתר הקמפינג שבו שהתה עם הוריה. הרשויות חיפשו אחריה בסיוע כלבים ורחפנים בשל החשש שנחטפה, והמרכז הלאומי לטיפול בחטיפות ילדים והתעללויות בהם מסר כי שרלוט נעלמה ב"נסיבות שגורמות למשטרה להעריך כי נשקפת סכנה מיידית לשלומה ולחייה".
6 צפייה בגלריה
החיפושים אחרי הילדה שרלוט בפארק מורו בניו יורק
החיפושים אחרי הילדה שרלוט בפארק מורו בניו יורק
החיפושים בפארק מורו לייק. מאות לקחו חלק
(צילום: איי פי)
מושלת ניו יורק הוקול, שהייתה מעורבת במבצע החיפושים, חשפה כאמור בריאיון ל-CNN ובמסיבת עיתונאים שנערכה לאחר מכן כיצד אותרה שרלוט. לדבריה, ביום שבו היא נעלמה נשלח לבית הוריה מכתב כופר שעליו היו טביעות אצבעות - שסייעו לרשויות לאתר את החשוד, שכן טביעות האצבע הופיעו במאגר המשטרתי בעקבות אירוע קודם שבו הוא היה מעורב ב-1999. היא הוסיפה כי גם איכון סלולרי עזר למשטרה לאתר את הילדה בביתו של אותו אדם.
"רשויות אכיפת החוק הצליחו להגיע לביתו של החשוד, שהוקף במסוקים ובשוטרים שהצליחו להביא את שרלוט לחוף מבטחים. לאחר זמן קצר היא כבר הייתה בזרועות הוריה בבית חולים", אמרה הוקול. היא אישרה ששרלוט במצב בריאותי טוב, והוסיפה: "החקירה בעיצומה, וכשיהיה מידע מאומת נוסף - נפרסם אותו".
6 צפייה בגלריה
ארה"ב שרלוט סנה ילדה בת 9 נעדרת נעלמה רכיבת אופניים ניו יורק
ארה"ב שרלוט סנה ילדה בת 9 נעדרת נעלמה רכיבת אופניים ניו יורק
ההודעה שפרסמו הרשויות - שרלוט נעדרת
6 צפייה בגלריה
שרלוט סנה אותרה בחיים לאחר שנעדרה בניו יורק
שרלוט סנה אותרה בחיים לאחר שנעדרה בניו יורק
יצאה לרכיבת אופניים - ונחטפה. שרלוט סנה
הוקול כתבה ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) לאחר ההודעה על איתור הילדה: "אני אסירת תודה רבה למשטרת ניו יורק, לפקחי היערות ולכל השותפים שעבדו ללא לאות כדי לאתר את שרלוט ולהבטיח שהיא תוכל לחזור הביתה בשלום למשפחתה".
סנה, תלמידת כיתה ד', שהתה בסוף השבוע עם הוריה בפארק מורו לייק במדינת ניו יורק, כ-60 קילומטרים מצפון לאולבני. המשפחה הגיעה להעביר שם את סוף השבוע ברכיבה ובישולים עם חברים, ומעט לפני השקיעה רכבו שרלוט ושניים מחבריה על אופניהם. לפני סיום החליטה הילדה לצאת לרכיבה אחת אחרונה, וכשעברו 15 דקות ושרלוט לא שבה הוריה נתקפו בהלה. תחילה קראו בשמה וחיפשו אחריה בסיוע מבלים אחרים במקום, ומשלא היה מענה התקשרו למוקד החירום 911. בשעה 18:45 בערב (שעון מקומי) נמצאו אופניה של שרלוט, אך היא לא הייתה לצדם.
6 צפייה בגלריה
מושלת מדינת ניו יור'ק קטי הוקול
מושלת מדינת ניו יור'ק קטי הוקול
"אסירת תודה למי שהבטיח ששרלוט תחזור הביתה בשלום". מושלת ניו יורק
(צילום: רויטרס )
שלשום פרסמו הרשויות בניו יורק "אזהרת אמבר", כזו המונפקת כשיש חשש של ממש שילד נחטף והציבור נקרא לסייע. בהודעתה תיארה המשטרה את שרלוט כילדה בלונדינית עם עיניים ירוקות שגובהה 137 סנטימטרים, וביקשה מעוברי אורח לפקוח עין. האם טרישה התראיינה שלשום לכלי תקשורת באולבני, ואמרה: "אני רק רוצה את הבת שלי בחזרה". היא תיארה את שרלוט כילדה טובה שבוטחת באנשים.
במבצע החיפושים אחרי שרלוט השתתפו מאות שוטרים, פקחי יערות ואזרחים. גם מומחים לתקשורת נתונים לקחו חלק במבצע, והם ניתחו את ההתקשרויות שנעשו באזור הפארק. הרשויות גם ביקשו עזרה מה-FBI. החיפוש השתרע על פני שטח של 74 קילומטרים, כשחלק גדול מהאזור מיוער מאוד.
6 צפייה בגלריה
ארה"ב ניו יורק פארק מורו לייק שם נעלמה הילדה שרלוט סנה בת 9
ארה"ב ניו יורק פארק מורו לייק שם נעלמה הילדה שרלוט סנה בת 9
פארק מורו לייק. עוברי אורח התבקשו לפקוח עין
(מתוך עמוד הפייסבוק של פארק מורו לייק)
השוטרים הקימו כמה מחסומים בכבישים הכפריים המפותלים סביב הפארק, עצרו נהגים ושאלו אם הם מכירים את המשפחה, ראו את התמונה של הילדה או שיש להם מידע אחר שיכול לעזור בחיפוש. כמה נהגים אף נדרשו לפתוח את תא המטען שלהם. הפארק נותר סגור בגלל החיפושים, וגורמים רשמיים ביקשו מאזרחים שרצו לעזור להשאיר את החיפוש לאנשי מקצוע. הרשויות הפדרליות אף הגבילו זמנית את הטיסה מעל הפארק לצורך בטיחות הפעילות האווירית של גורמי אכיפת החוק.
ארצות הברית מתמודדת מעת לעת עם סיפורי זוועות על חטיפת ילדים, שחלקם לא נמצאים לעולם - וחלקם מאותרים אחרי שנים רבות. לפני ארבע שנים הסעירה את אמריקה פרשת ג'יימי קלוס, נערה בת 13 מוויסקונסין שנחטפה מביתה על-ידי ג'ייק תומס פטרסון, אחרי שפרץ אל הבית ורצח ביריות את שני הוריה. לאחר 88 יום שבהם נעדרה והתנהלו אחריה חיפושים, היא הצליחה להימלט מהבקתה שבה החזיק אותה בשבי בעיירה גורדון, ואישה שאותה פגשה בדרך הזעיקה את המשטרה.