נעצר בחשד לאונס - בזמן שהוא מתחמק מדיונים בתיק אחר בו הוא נאשם: נגד ברכאת אבו עסא בן ה-20 מאום בטין, שחשוד באונס האם בגדרה בסוף השבוע האחרון, מתנהל משפט נוסף שבו הוא מואשם בהמתה בקלות דעת של שני נערים בדואים. הדיונים בתיק זה נמרחים והמשפט מתעכב בשל העובדה שאבו עסא פשוט לא טורח להגיע לכל הדיונים ומתחמק מחלקם במשך כמה חודשים.
2 צפייה בגלריה
החשוד באונס מגדרה
החשוד באונס מגדרה
החשוד באונס בגדרה מואשם גם בהמתה בקלות דעת של שני נערים
(צילום: דנה קופל)
לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע במרץ אשתקד, אבו עסא נאשם גם בנהיגה ללא פוליסת ביטוח תקפה. לפי האישום שהוגש על ידי הפרקליטות, בחודש ספטמבר 2020 נסע אבו עסא ברכבו בכביש 6 לכיוון דרום יחד עם צעיר נוסף ושני נערים בני 16, ריאן אעסם ובהא אל ג'ראבעה, שישבו במושב האחורי ללא חגורות בטיחות.
אבו עסא נסע במהירות מופרזת של 166 קמ"ש, זאת למרות הגבלת המהירות ל-110 קמ"ש בקטע הכביש בו נסע. במהלך הנהיגה אירע פנצ'ר בצמיג האחורי והנאשם איבד שליטה על רכבו שהתהפך כמה פעמים. שני הנערים עפו מהרכב ומתו במקום, בעוד אבו עסא וחברו נחבלו קלות, כך נכתב באישום.
עד כה התיק מתנהל בעצלתיים, כשלכמה דיונים הנאשם כלל לא הגיע ולכן בית המשפט נאלץ להוציא נגדו צו הבאה. באחד המקרים עורך הדין טען כי הטלפון של הנאשם כבר לא זמין. בין סנגורו של הנאשם לפרקליטות התנהל משא ומתן בנוגע לתיק והצדדים אף נשלחו לגישור. בינתיים, התיק נותב לידיו של השופט אלון גביזון, ובתחילת חודש מרץ אמור להתקיים דיון.
2 צפייה בגלריה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד החשוד באונס בגדרה
אבו עסא, שכאמור חשוד באונס האישה בגדרה, שוהה כעת במעצר שהוארך אתמול בתשעה ימים. חוקרי ימ"ר מרכז אמרו הבוקר כי ישנה התאמה מלאה בין ה-DNA שנמצא בזירת האונס לבין ה-DNA שנדגם מהחשוד שנעצר. אבו עסא, שעבד בבנייה באזור, מכחיש את החשדות נגדו.
המשטרה מייחסת לחשוד עבירות של בעילה באיום בנשק, בעילה הגורמת לחבלה גופנית, מעשה סדום תוך התעללות, בעילה שלא בהסכמה חופשית והתפרצות למגורים לבצע עבירה. נציג היחידה החוקרת מטעם המשטרה אמר בדיון הארכת המעצר כי "הפורץ נכנס לבית ותקף ואנס בברוטאליות קורבן לעיני ילדיה כשהם בוכים. הוא המשיך ואמר 'אם תמשיכי לצעוק ארצח אותם' באיומי סכין. הוא קשר אותה בידיה ורגליה וגם את עיניה בשלב מסוים. הגענו לחשוד באמצעות מצלמות אבטחה וראיות פורנזיות".