30 חודשי מאסר נגזרו על תושב תל שבע מוחמד אל-עלאוין (22), שהודה והורשע בהסדר טיעון בסיוע לסחר בסמים מסוכנים מסוג קוקאין שאותם רכש לפני כשלוש שנים מסוכן סמוי של המשטרה. בנוסף הורשע הצעיר גם באיומים, תקיפת שוטר ונהיגה פוחזת ברכב. בתחילת החודש קבע בית משפט השלום בבאר שבע כי הצעיר ייקנס ב-10,000 שקל ויפצה את הסוכן המשטרתי ב-15,000 שקל.
פרט לעבירות שבהן הצעיר הורשע, כתב האישום המקורי ייחס לו בתחילה סחר בסמים. אל-עלאוין חשף את הסוכן הסמוי לאחר שהבחין בניידת בילוש באזור מגוריו. הסוכן נכנס לרכבו של הצעיר, שהחל לנסוע בעצמו במהירות בלב העיר באר שבע תוך כדי צעקות "זה בילוש, זה בילוש" וניסיון לנגח את ניידת המשטרה.
הסוכן ביקש מהצעיר לעצור את הרכב, אלא שאז אל-עלאוין החל לחנוק אותו, תוך כדי שהוא אוחז ביד אחת בצווארו וביד השנייה בהגה. העימות בין השניים אירע בנסיעה של 120 קמ"ש, כשכלי רכב נאלצים לסטות מנתיב נסיעתם. בשלב מסוים כמעט דרס הצעיר הולכת רגל. הסוכן הצליח להשתלט על ידית ההילוכים, אז תפס הצעיר את ראשו והכה אותו באגרופים. לאחר מכן איים עליו: "יא שוטר, אנחנו נוסעים לכפר ואני אשחט אותך".
1 צפייה בגלריה
קוקאין סם סמים אילוס אילוסטרציה
קוקאין סם סמים אילוס אילוסטרציה
בית המשפט על הנאשם: "הפגנת אלימות ברף הגבוה ואיומים ברצח"
(צילום: shutterstock)
אף על פי שמדובר בתיק עם ראיות שמצביעות על עבירות חמורות יותר, כמו חטיפה וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הוגש כתב האישום המקל על-ידי לשכת התביעות של המשטרה. הסעיפים שבהם הורשע בסופו של דבר הצעיר נחשבים לקלים יותר מכאלה שאותם היה יכול לייחס לו כתב אישום שמוגש על-ידי הפרקליטות.

"תחושת אימה אחזה בסוכן"

השופט רון סולקין הבהיר בגזר הדין כי הצעיר נסע בפראות, "כאשר הוא מחזיק את הסוכן כבן ערובה ממש, מאיים עליו ש'ישחט' אותו בכפר, חונק אותו, חובט בו באגרופיו ואף לאחר שהסוכן מצליח לשלוח את ידו לידית ההילוכים על-מנת לעצור, ממשיך הנאשם להכות את הסוכן באגרופים. אין צורך להכביר מילים בדבר תחושה האימה שאחזה בסוכן, כשהנאשם מחזיק בו נגד רצונו ומאיים לרצוח נפש".
עוד ציין בית המשפט כי כלי הרכב עלול לשמש כשלעצמו כנשק וכלי משחית תוך ניסיון להתנגש בניידת משטרה. "כל אלה יוצרים פוטנציאל לפגיעה קשה ואנושה בחייהם של משתמשים תמימים בדרך, עד כדי קטילתם וקיפוח חייהם. עבירה גוררת עבירה, הנאשם פעל תוך זלזול בוטה בגורמי אכיפת החוק ואף פגיעה של ממש בסוכן, איש משטרה, תוך הפגנת אלימות ברף הגבוה שלה והשמעת איומים ברצח".
התביעה עתרה למתחם ענישה של עד 36 חודשי מאסר, מבלי לבקש את הענישה המקסימלית.