4 צפייה בגלריה
הסולחה
הסולחה
משתתפי הסולחה בכאבול
מאות בני אדם, בהם גם חברי כנסת, השתתפו היום (שבת) באירוע סולחה בכאבול. הסולחה התקיימה בין נציגי משפחות ריאן ועקרי לאחר סכסוך דמים שגבה בחודשים האחרונים את חייהם של אחמד ריאן (בן 60) ואחמד עקרי (בן 28). במהלך הסכסוך העקוב מדם נפצעו בני אדם מירי, נשרפו בתים ומכוניות.
4 צפייה בגלריה
הסולחה
הסולחה
התעלמו מההנחיות
4 צפייה בגלריה
הסולחה
הסולחה
גם חברי כנסת הגיעו לסולחה
4 צפייה בגלריה
הסולחה
הסולחה
המשטרה פתחה בחקירת האירוע
הנוכחים באירוע התעלמו כאמור מהוראות משרד הבריאות ומתקנות הסגר האוסרות התקהלויות. באירוע נכחו חברי כנסת ערבים בהם איימן עודה, אחמד טיבי, וליד טאהא ומנסור עבאס. כמו כן הגיע ראש ועדת המעקב של הציבור הערבי מוחמד ברכה ועוד אישים רבים.
בגלל הסכסוך המתמשך, כוחות משטרה גדולים נמצאים בכפר 24 שעות ביממה, שם הוקמו מחסומים.
כמה מתושבי הכפר התייחסו להפרות תקנות הסגר: "כולם המתינו בקוצר רוח לפיוס זה, ויש לסיים את הסכסוך. נכון שלא פעלו לפי ההוראות של משרד הבריאות אבל אם המפגש לא היה קורה, מספר הקורבנות יעלה ונמשיך לסבול ולהיות בסכנה. לא יכול להיות בזמן הרציחות לא מדברים אבל כשמסיימים סכסוך דמים אנשים מתחילים לחפש טעויות קטנות".
עוד אמרו ש"כאבול במצב של ייאוש. הגיע הזמן שתהיה לנו אווירה בטוחה, שלא נחיה בפחד ושנוכל לחוש בטוחים בבתים".
בכיר בוועדת המעקב אמר: "המשטרה נתנה אישור חריג כי מדובר בפיקוח נפש. היא אף נכחה במקום בכוחות מתוגברים. היו שני הרוגים ועשרות פצועים ושריפות בתים עד לפני כמה ימים. אי אפשר לדחות. וזו המתכונת המחייבת. נאמר לנו שאם לא נגיע, זה לא ייערך ואז העימות יתפרץ שנית ללא ספק. זה לא פחות חשוב מהפגנה שהיא מותרת. חסכנו בחיי אדם".