1 צפייה בגלריה
"ראיתי אותה מושכת ילדים בוכים". אילוסטרציה
"ראיתי אותה מושכת ילדים בוכים". אילוסטרציה
"ראיתי אותה מושכת ילדים בוכים". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
המשטרה פתחה אתמול (ראשון) בחקירה בחשד להתעללות בילדים בגילאי שלוש עד חמש בגן ביישוב בהרי ירושלים. על פי החשד, אחת הסייעות בגן נהגה לקלל את הילדים ולצעוק עליהם, לנעול אותם בממ"ד ואף להכות אותם.
הורי הילדים, שהעידו על התנהגות אלימה מצד הסייעת שעוכבה לחקירה במשטרה, פנו לבית המשפט בבקשה לאסור עליה להתקרב לילדיהם. בית המשפט נעתר לבקשתם, והורה להרחיק את הסייעת למשך שלושה ימים מההורים ומילדיהם, עד לקיום דיון בעניינה.
אימו של אחד הילדים סיפרה כי לא פעם שמעה צעקות כשעמדה מאחורי הגדר המקיפה את הגן. "שמעתי אותה מקללת אותם 'ילד חרא', ראיתי אותה מושכת ילדים בוכים. הבן שלי אמר שבגן נועלים ילדים בחדר הציוד", אמרה. אם אחרת הוסיפה כי נודע לה שהסייעת משכה את בנה מהשיער כדי להרים אותו: "היא אמרה לו 'אני רק עושה לך קוצים. אל תספר להורים'. שמתי לב שמשהו לא בסדר אז האזנתי מחוץ לגן ושמעתי צעקות. הילדים סיפרו שהיא צבטה אותם".
במטרה לחשוף את מה שמתרחש בגן, פנו חלק מההורים לסייעת שעבדה במקום בעבר. הסייעת, שלטענתה עזבה את הגן לאחר שדיווחה במועצה האזורית על המתרחש, תיארה כי הייתה עדה "להתפרצויות של אלימות פיזית ומילולית. מראות שהיה קשה לי לראות". היא אף הוסיפה כי הסייעת החשודה "סגרה ילד בשירותים ונתנה לו סטירה. פעם אחת היא לקחה דלי עם חומר ניקוי ושפכה לילדים על הרגליים. במועצה אמרו שהיא ותיקה, העדפתי לא להתעסק איתה".
במועצה האזורית מטה יהודה מסרו בתגובה כי "התלונה התקבלה ונמצאת בבדיקה וטיפול של מנהל החינוך ובחקירה של משטרת ישראל".
ממשטרת ישראל נמסר כי "אנו רואים בחומרה כל מעשה אלימות או פגיעה בחסרי ישע. עם קבלת התלונה נפתחה חקירה במסגרתה בוצעו מגוון פעולות - לרבות חקירת חשודה. נמשיך לחקור את המקרה במטרה להגיע לחקר האמת".