אירוג חריג ומסוכן התרחש הבוקר (יום רביעי), ביום הראשון לציון חג עיד אל-פיטר, כאשר עשרות מתפללים במסגד תקפו שוטרים שעסקו במעצר שני חשודים בירי בכפר עארה. בתום התקרית נעצרו 12 חשודים נוספים, בהם שתי נשים.

התקרית החלה עם קבלת דיווח במשטרת עירון על שמיעת ירי ביישוב. שוטרים שהיו פרוסים בעארה החלו בסריקות, שבמהלכם הבחינו ברכב חשוד שנוסע בפראות. שני יושבי הרכב הבחינו בניידת המשטרה העוקבת אחריהם, והחלו להימלט. בהמהלך הנסיעה הפרועה הנהג איבד שליטה, עלה על כיכר והתנגש בדלת הכניסה למסגד.
השוטרים יצאו מרכבם, עצרו את שני יושבי הרכב, ובחיפוש בתוכו מצאו אקדח טעון ותחמושת, מה שעורר את החשד כי השניים ביצעו את הירי שעליו דווח, והיו בדרכם לפגוע באחרים. תוך כדי מעצר שני החשודים, עשרות מתפללים יצאו מהמסגד והחלו לתקוף את השוטרים בניסיון לחלץ אותם מידיהם. כמה מהשוטרים נפצעו, והמתפרעים גרמו לנזקים כבדים לניידת המשטרה. במשטרה ציינו גם כי אחת המתפרעות הצליחה לגנוב את האקדח של החשודים מרכבם, שנמצא ברשותה לאחר מכן על ידי השוטרים בעת מעצרה.
3 צפייה בגלריה
תקיפת שוטרים בעארה
תקיפת שוטרים בעארה
ניידות המשטרה ביישוב במהלך התקרית
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
תקיפת שוטרים בעארה
תקיפת שוטרים בעארה
שניים מהחשודים שנעצרו
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
תקיפת שוטרים בעארה
תקיפת שוטרים בעארה
רובה ה-M16 שאותר בתוך המקרר
(צילום: דוברות המשטרה)
בעקבות תקיפת השוטרים הוזנק מסוק לאוויר, ולמקום הוזעקו כוחות גדולים מתחנת עירון שהשתלטו על התוקפים ופיזרו את ההתפרעות. בהמשך בוצע חיפוש במתחם של משפחה המוכרת למשטרה ומוגדרת כמחוללת פשיעה, המטילה אימה על היישוב. במהלך החיפוש במתחם חשפו השוטרים אמצעי לחימה נוספים, בהם נשק M16 שהוסתר בתוך מקרר כשהוא מכוסה בשמיכה, מחסניות ל-M16 , רובי איירסופט ותחמושת נוספת.
כאמור, בסך הכל נעצרו בתקרית 14 חשודים, שנלקחו לחקירה. במשטרת מחוז חוף אמרו כי "נמשיך את מדיניות אכיפה של משילות וריבונות, בפעילות נחושה ובאפס סובלנות בכל מקום שבו יהיה סיכון לחיי אדם בידי גורמים עברייניים ומחוללי פשיעה, המאיימים על מרקם החיים התקין של התושבים במרחב הציבורי".