רב-סמל בכיר (במיל') יחזקאל עזריה, בן 53 מפתח תקווה, לוחם שריון בחטיבה 8, נהרג בצהריים מפגיעת כטב"ם נפץ של חיזבאללה ליד המושב מרגליות שבגליל העליון. כך הותר הערב (מוצאי שבת) לפרסום. "איזה עצוב, חבר יקר וכ"כ אהוב, לב ענק שרק חיפש לעזור ולתת", כתב חברו למילואים אלעזר.
מדובר צה"ל נמסר כי בתקרית נפצעו גם שני לוחמי מילואים בגדס"ר 6609 בחטיבת אלכסנדרוני - ומצבם קשה וקל. בנוסף, קצין שיריון מגדוד 7016 בחטיבת קרייתי נפצע קשה בקרב בדרום רצועת עזה מפיצוץ מטען.
3 צפייה בגלריה
רס״ב יחזקאל עזריה ז"ל
רס״ב יחזקאל עזריה ז"ל
רס״ב יחזקאל עזריה ז"ל
ריפרש
מלחמת הכטב"מים / עם מתן ינקו
21:17
גם היום נמשכו האזעקות בגבול לבנון, כשמלבד שיגורים לשטח ישראל, שני כטב"מי נפץ של חיזבאללה חצו את הגבול - אחד יורט על ידי כוחות צה"ל והשני, שממנו נפגע לוחם המילואים רס"ב עזריה, התרסק במושב מרגליות.
חיזבאללה ביצע לכל אורך הבוקר והצהריים ירי לישראל, ובמהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון. הארגון לקח אחריות על שישה אירועים - בין היתר ירי נ"ט למוצב ישראלי, שיגורים למטולה ולאיזור מנרה וירי על חיילי צה"ל בגזרת רמים. 10 רקטות וטילי נ"ט שוגרו בסך הכול לאורך היום מלבנון למרחב הגבול בצפון. כמחציתן יורטו.
בתגובה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בסיסי חיזבאללה בשטח לבנון, עמדות שיגור ותשתיות טרור. שריפה פרצה בעקבות התרסקות הכטב"ם במרגליות, כשצוותי כיבוי השתלטו על האש ומנעו את התפשטותה.
תיעוד: חיל האוויר תוקף עמדות שיגור של חיזבאללה בלבנון
(צילום: דובר צה"ל )

3 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות צה"ל בלבנון
(צילום: jalaa marey / AFP)
3 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות צה"ל בלבנון
(צילום: jalaa marey / AFP)
תיעוד: יירוט הטיל באזור טבריה
(צילום: שגיב כהן, שער הגולן)

במקביל, לוחמי צה"ל תקפו לפחות שתי חוליות שפעלו במרחבי שיגור של חיזבאללה סמוך לגבול, וירי ארטילרי בוצע בשטח לבנון. עלי שועייב כתב אלמנאר בלבנון דיווח הבוקר כי חיזבאללה תקף שני מוצבים בשטח ישראל וכי מתבצעות תקיפות ארטילריות בגזרה המערבית של הגבול.
בערב יירט צה"ל באזור טבריה טיל קרקע-אוויר ששוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר בשטח לבנון. דובר צה"ל מסר כי "הכלי לא נפגע והמשיך במשימתו, והטיל לא חצה לשטח ישראל".
לפי אל-ג'ומהוריה, נשיא צרפת עמנואל מקרון ביטל את ביקורו בלבנון ויבקר במקום בירדן בין התאריכים 23-21 בדצמבר, שם יגיע לבסיס אווירי צרפתי בצפון המדינה וייפגש עם החיילים הצרפתים. ההחלטה לבטל את הביקור בלבנון הגיעה בעקבות המצב במדינה, המתיחות בין חיזבאללה וישראל, הוואקום הנשיאותי וכישלון ניסיונות הרכבת ממשלה לבנונית חדשה.
חיזבאללה פירסם היום שם של הרוג נוסף משורות הארגון: רדואן עלי חמודי, המכונה "באקר", מהעיר צור בדרום לבנון, שמת "כשהיד בדרך לירושלים". הוא ההרוג ה-108 של הארגון מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל.