1 צפייה בגלריה
"שרשרת נאמנות" לנתניהו
"שרשרת נאמנות" לנתניהו
"תליון הנאמנות" לנתניהו
(צילום: מוטי קמחי )
ביום שני, באיחור של כמעט יממה מאז הפרסום על הכנס בגבעת זאב, הפיץ בנימין נתניהו סרטון שבו ביטל בהינף יד את תליון הנאמנות שמפיצים תומכיו הנושא את דיוקנו, ואמר: "לא צריך תליון, לא צריך הצהרת נאמנות".
נתניהו, שלא קרא להפסיק להפיץ את הפצת תליון פולחן האישיות משום שהוא נהנה מכל רגע, בונה על זיכרונו הקצר של הציבור. לפני שלוש שנים, באוגוסט 2019, החתים יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן, באופן חסר תקדים, את כל 40 החברים הראשונים ברשימת הליכוד לכנסת על הצהרת נאמנות לנתניהו, ובפברואר-מרץ 2020, לקראת הבחירות, נדרשו כל ראשי גוש הימין לחתום על הצהרת נאמנות כזו.
בפברואר 2021 חזר הניגון בשלישית, וראש ממשלת המעבר דאז נתניהו ביקש מראשי המפלגות בגוש הימין לשוב ולחתום על הצהרת נאמנות. מי שהתנגד לחתום היה בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שאמר בצדק שנאמנותו היחידה היא לערכים. סמוטריץ' חתם על הסכם עודפים עם הליכוד. סוג של נאמנות.
אם לא די במפגן הדוחה הזה, הנה לפני שלושה ימים פורסמה בחדשות 12 עוד כתבה על כנס שנערך אף הוא במסגרת מרוץ הפריימריז בליכוד, הפעם במבשרת ציון, שהרוח החיה, המארגן, המנחה, וחביב המועמדים, בהם שרים בכירים לשעבר וחברי כנסת, הוא תומך נתניהו בשם רמי בן-יהודה.
בן-יהודה, שהשתתף, וככל הנראה אף הוביל, אירועי מחאה רבים נגד הממשלה, שרים וחברי כנסת בשנה האחרונה, ומתומכיו הקולניים ביותר של נתניהו, נוהג דרך קבע לתעד את עצמו מפגין ולהפיץ את משנתו המעוותת. אלא שאין מדובר בעוד פעיל נלהב. אין מדובר בעוד מעריץ של נתניהו. מדובר באדם שנוהג לנבל את פיו, לקלל ולגדף את ניר אורבך, איילת שקד, בני בגין ואחרים בביטויים כמו "נערת ליווי", "כלב", "בוגדים להם יש רק עונש אחד - גזר דין מוות", "יאללה, יאללה לתאי הגזים", ועוד מיני ביטויים שאיני מסוגלת להעלות על הנייר.
אותו טיפוס הגדיל לעשות ופרסם סרטון שבו הוא תוקף את השרה קארין אלהרר ואת ח"כ שירלי פינטו, שתיהן עם מוגבלויות, שתיהן הצליחו להגיע למרומי ההנהגה הפוליטית בישראל, למרות המוגבלויות שלהן, ומהוות מודל ומופת לכל ילד ולכל ילדה בישראל. וכך אמר עליהן בן-יהודה: "רעות, מצורעות, הרעות בא להן מהמום שיש להן בגופן, והקדוש ברוך בשמים לא סתם מפיל מום על בן אדם".
לימור לבנתלימור לבנתצילום: אוהד צויגנברג
האיש העלוב הזה, שמירי רגב הנוהגת לצרף לשמה גם את התואר תא"ל מיל., אמרה עליו בכנס, כפי ששמענו בכתבתו של ציון נאנוס, "כל הכבוד", "אומר מה שצריך", הוא אינו מה שחשוב. מה שחשוב זה שנתניהו לא טרח להתנער מדבריו. מבדיקה קצרה שערכתי עולה כי בן-יהודה נמצא עכשיו בסיבוב הופעות שבו הוא מארח ברחבי הארץ שרים לשעבר, חברי כנסת ומועמדים. כן, הוא מארח. איפה היושרה של מנהיגי הליכוד? איפה נתניהו? לא שמענו שום הסתייגות. שום גינוי. והם מתחבקים, מתנשקים, מתמנגלים עם מי שזו לשונו, שזו שפתו, שכך מדבר על שתי נשים גיבורות עם מוגבלויות שהוא לא ראוי לעמוד בקרבתן.
נתניהו, תתעורר. אנחנו, אנשי הימין הממלכתי, לא מסוגלים לקבל את הסגנון הצפון-קוריאני הזה. המביש הזה. רק הערכים חשובים אמרת בסרטון שלך. לא התליון. לכן, אנחנו לא סוגדים לאדם. מעולם לא סגדנו. לעולם לא נסגוד.
  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com