ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת תדון בשבוע הבא בהרחבת החוק הנורבגי, שמאפשר התפטרות שרים מתפקידם כחברי כנסת, כך שמפלגות שמספר נציגיהן עולה על 18 חברי כנסת יוכלו להפסיק את חברותם של שליש מחברי הסיעה במשכן. אם זה יקרה, מי שעשויים למצוא את דרכם למשכן הם המועמדים מהמקומות 42-33 ברשימת הליכוד, חלקם מוכרים בפוליטיקה ובציבוריות הישראלית. הנה הרשימה.
6 צפייה בגלריה
אילוז כתב שני ספרים על הפוליטיקה הישראלית, קלנר יכהן בפעם השלישית כחבר כנסת
אילוז כתב שני ספרים על הפוליטיקה הישראלית, קלנר יכהן בפעם השלישית כחבר כנסת
אילוז כתב שני ספרים על הפוליטיקה הישראלית, קלנר יכהן בפעם השלישית כחבר כנסת
(מתוך פייסבוק )

דן אילוז

עו"ד דן אילוז, בן 36, נשוי ומתגורר בירושלים. אילוז עלה לארץ מקנדה בגיל 23 והתגייס לצה"ל. הוא בוגר ישיבת הכותל, ובעל תואר שני במדיניות ציבורית ותואר ראשון במשפטים. שימש בעברו בין היתר כיועץ חקיקה של סיעת הליכוד בכנסת תחת שר המשפטים יריב לוין, ועבד כעו"ד במשרד הרצוג פוקס נאמן וכן בלשכה המשפטית של משרד החוץ, ואף נבחר לכהן כחבר במועצה בעיריית ירושלים. אילוז כתב שני ספרים שעוסקים בניתוח הפוליטיקה בישראל.

אריאל קלנר

ח"כ לשעבר אריאל קלנר, בן 42, נשוי, אב לחמישה ומתגורר בחיפה. זו תהיה הכהונה השלישית שלו כח"כ, אחרי שבכנסת ה-21 וה-22 כיהן כח"כ מן המניין. הכהונה השנייה שלו גם כן הייתה בחסות החוק הנורבגי, אחרי מינויו של גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם והתפטרותה של ציפי חוטובלי. שירת כחובש קרבי בחטיבת גולני, בעל תואר בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה. בכנסת ה-21 עורר קלנר סערה בוועדת החוקה, בדיון על הצעת חוק לעצירת אלימות כלכלית במשפחה, כשאמר: "אישה יכולה להטיל אימה על הגבר כשהיא קונה בגדים ב-10 אלפים שקל ומרוששת אותו".

אתי עטיה

"מתקמבקת" צפויה נוספת למשכן היא ח"כ לשעבר אתי עטיה, בת 62 ותושבת רמת גן, שכיהנה בכנסת ה-21, 22, 22 ו-24. עטייה היא בעלת תואר ראשון במשפטים מהמכללה האקדמית אונו, וכן תואר ראשון רב-תחומי במדעי החברה ותואר שני במדעי המדינה במגמת מאוניברסיטת בר אילן. עטיה ניהלה מ-2015 את מטהו של השר חיים כץ, ומאז 2019 שימשה כחברת ועדת הכספים, יו"ר ועדת משנה לעידוד תעסוקה והכשרות מקצועיות, ובכנסת ה-24 כיהנה בראש השדולה שהקימה למען האוכלוסייה הסיעודית-גריאטרית.
6 צפייה בגלריה
עמית הלוי
עמית הלוי
ייסד את המכללה למדינאות. עמית הלוי
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של עמית הלוי)

עמית הלוי

ח"כ לשעבר הלוי, בן 51, נשוי, אב לשישה ומתגורר בחיפה. הלוי הוא בוגר ישיבת מרכז הרב ואת שירותו הצבאי העביר בחטיבה 7 של חיל השריון. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה ומדעי המדינה מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית. הלוי ייסד את המכללה למדינאות, ועמד בראשה במשך 13 שנים.
6 צפייה בגלריה
מלקו צגה
מלקו צגה
צגה מלקו, באירוע של מפלגת כולנו בה תמכה בעבר
(צילום: צביקה טישלר)

צגה מלקו

ד"ר צגה מלקו (54) היא עיתונאית, מגישה, סופרת ופעילה חברתית המתגוררת בצור הדסה. נולדה באתיופיה ועלתה לבדה לישראל כשהייתה בת 16 בלבד ויצאה למאבק לעליית הוריה ארצה. מלקו היא בעלת תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר אילן, תואר שני במנהל עסקים מטורו קולג', ותואר שלישי מאוניברסיטת אדם מיצקביץ' במדעי המדינה ועיתונות. בתפקידיה בתקשורת הנגישה תכנים בשפה האמהרית במגוון תוכניות.
כחלק מפעילותה החברתית הובילה מלקו מאבק למען שוויון מלא לעולי אתיופיה, כשהבולט בהם היה המאבק לאחר פרשת השלכת מנות תרומת הדם של העולים ב-1996. ב-2016 מונתה כחברה בצוות למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה, שהוקם על ידי הממשלה.

אושר שקלים

אושר שקלים (48), נשוי ואב לארבעה המתגורר בחולון. שקלים הוא בעל תואר ראשון בכלכלה, במדע המדינה ובסוציולוגיה ותואר שני בתקשורת פוליטית מטעם אוניברסיטת בר אילן. משנת 2018 מנהל את מרכז המבקרים של איגודן - איגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה.
6 צפייה בגלריה
חברת כנסת קטי שטרית הליכוד
חברת כנסת קטי שטרית הליכוד
חברת כנסת קטי שטרית הליכוד
(צילום: אבי רוקח)

קטי שטרית

ובחזרה לפרצופים המוכרים - קטי שטרית (62) נשואה ולה שלושה ילדים, מתגוררת בבית שמש. היא ילידת מרוקו ועלתה ארצה כשהייתה בת שנה וחצי עם משפחתה. היא בעלת תואר ראשון במדע המדינה ובהיסטוריה, ותואר שני במדע המדינה באוניברסיטת בר אילן. שטרית ניהלה את לשכתו של שר החינוך דאז גדעון סער והייתה ראש מטה שר התחבורה דאז ישראל כץ. שטרית נבחרה לראשונה לכנסת בבחירות לכנסת ה-21, באפריל 2019, ומאז שימשה ברציפות כח"כ מן המניין עד לכנסת זו, אך כאמור החוק הנורבגי יאפשר לה להיכנס למשכן.
אם תיכנס, היא תפגוש את חברתה אתי עטיה, שאותה היא מכירה היטב ולאו דווקא בנסיבות טובות. בחודש אוגוסט האחרון, בעת הפריימריז למפלגת הליכוד, השתיים נקלעו לקרב צעקות ולחילופי דברים קשים. לפי גורמים שנכחו במקום, שטרית ביקשה לפתוח לספירה חדשה את כלל הקלפיות שנספרו, מכל רחבי הארץ. עטיה לא אהבה את הבקשה, ובינה לבין שטרית התפתח עימות שגלש לפסים אישיים ואיומים בפרסום הקלטות - וכל זה מול נציג ועדת הבחירות.

משה (מושיקו) פסל

משה פסל (32) מגבעתיים, במקור ממושב נחלים. התחנך בישיבה, שימש כיו"ר צעירי הליכוד, יוזם ומארגן הליכודיאדה, ומנכ"ל משרד דיגיטל. השתתף בתוכנית האח הגדול בשנת 2018. ב-2019 יזם פסל קמפיין מימון המונים לטובת הגנתו המשפטית של ראש הממשלה נתניהו.

ששון גואטה

ששון גואטה, נשוי, ואב לילדים ממושב גורן שבגליל המערבי. בבחירות הפנימיות של הליכוד, כתב גואטה "אחרי שנים של עבודה למען החלקאות הישראלית, החלטתי לשנות מבפנים - אני בדרך לכנסת. את השנים האחרונות הקדשתי למען החקלאים היקרים אלו ששומרים על אדמות המדינה ומייצרים את מזוננו. אני אפעל למען הורדת העלויות השוטפות של החקלאים המגדלים, הסדרת פתרונות חוקיים לחריגות בשטחים חקלאיים, תגבור הלחימה בפשיעה החקלאית".
6 צפייה בגלריה
ששון גואטה
ששון גואטה
ששון גואטה
6 צפייה בגלריה
אביחי בוארון מיוזמי מכתב ל ראש הממשלה על עסקת המאה
אביחי בוארון מיוזמי מכתב ל ראש הממשלה על עסקת המאה
נאבק נגד הריסת הבתים בעמונה ונגד פינוי היישוב כולו. בוארון

אביחי בוארון

עו"ד אביחי בוארון (50) נשוי, אב לשבעה ומתגורר בעמיחי. בוגר ישיבת עטרת כהנים, ושירת כלוחם בחטיבת גולני. בוארון הוא בעל תואר ראשון ושני במשפטים. בוארון עמד בראש מטה המאבק נגד הריסת הבתים בעמונה בשנת 2006, ובהמשך, בשנת 2017, בראש מטה המאבק נגד פינוי היישוב כולו. בשנת 2015 התמודד לכנסת ברשימת הבית היהודי ובשנת 2022 הוצב במקום 42 ברשימת הליכוד.