1 צפייה בגלריה
תיעוד הקטטה בתיכון דרור
תיעוד הקטטה בתיכון דרור
"זה לא הגיוני שנחזור ללמוד כמו בימי הקורונה". תיעוד הקטטה בתיכון דרור
( צילום: push - דיווחים בזמן אמת)
שורה של אירועי אלימות בקריית החינוך דרור שבמועצה האזורית לב השרון הובילה את הנהלת המוסד החינוכי להעביר את מאות תלמידי שכבות י"א-י"ב למתכונת למידה מרחוק בימים הקרובים.
לפי החלטת ההנהלה, תלמידי י"א ילמדו מרחוק מחר וביום ראשון, ואילו תלמידי י"ב ילמדו מרחוק בימי רביעי וחמישי הקרובים. "אנחנו מבקשים להחזיר את השכבות בהדרגה על מנת שאפשר יהיה להתחיל בתהליך חינוכי עם כל שכבה בנפרד, כדי להחזיר את הרוגע והביטחון לבית הספר", נמסר אתמול (שני) להורי התלמידים במכתב שנשלח אליהם.
בית הספר הזכיר את התקריות האחרונות שנרשמו בשבוע הראשון ללימודים, בהן קטטה וזריקת בלוני מים ואבנים, שאחת מהן פגעה בפניה של תלמידת י"ב, ויממה לפני כן, כשהמשטרה עיכבה לחקירה ארבעה תלמידים בבית הספר, בחשד שהיו מעורבים בקטטה בין תלמידי י"א לתלמידי י"ב. מלבד ארבעת המעוכבים, תלמידים בני 17, נעצר גם נער שלפי המשטרה ניסה להפריע לעבודת השוטרים במקום.
תיעוד: הקטטה בתיכון דרור ביום ראשון
(צילום: push - דיווחים בזמן אמת)

ביום הראשון ללימודים, תלמידי שכבת י"ב נשלחו בחזרה הביתה לאחר שהגיעו שיכורים אחרי מסיבה לילית שנערכה לפני כן. בשל כך הוחזרו תלמידי השכבה ללימודים רק בתחילת השבוע.
במכתב צוין עוד כי "בכל מקרה של אלימות, מתקיים ויתקיים טיפול משמעתי רחב, בכל האמצעים העומדים לרשותנו. ימי ההשעיה לתלמידים נועדו להרגעת הרוחות ולבירור מקיף של האירועים. בד בבד, מתקיים טיפול משמעתי נרחב בשיתוף משרד החינוך ומשטרת ישראל".
תלמידים שיכורים, קטטות וחקירות: ריאיון עם תלמידה י"ב מבית הספר בשרון
(צילום: נויל האריס)

תלמידה בשכבת י"ב בבית ספר שהתנגדה להחלטה ללמוד מהבית סיפרה ל-ynet כי "זה לא הגיוני שנחזור ללמוד כמו בימי הקורונה. לא ייאמן כמה מקרי אלימות אירעו תוך פחות משבוע. שימצאו את האשמים - ושהם ישלמו את המחיר. למה כולם צריכים לסבול?", תהתה. תלמיד נוסף בשכבה האשים את ההנהלה בנקיטת צעדים קיצוניים מדי, ואמר: "כמה תלמידים משתכרים - אז לא פותחים שנה, אחר כך הייתה קטטה עם כמה מעורבים וזריקה של שקיות מים, אז החליטו שכולם יישארו בבית. זה לא הגיוני".
גם רינה, אם לאחד מהתלמידים בבית הספר, התלוננה על חוסר הצדק של ההנהלה, לדבריה. "מה שקורה בתיכון מתחילת השנה זו שערורייה גדולה. חייבים להמשיך בשיחות להרגעת הרוחות, ואת המתפרעים להעיף לכמה ימי הרגעה בבית. בינתיים, מי שלא עושה כלום ומגיע ללמוד, מפסיד חומר בדרך לבגרויות". ליאור, אב נוסף, סיכם זאת בצורה פשוטה: "להעניש את כולם זה חמור מדי. מישהו בבית הספר חייב כבר לקחת שליטה, שירחיקו את המתפרעים וזהו".
ממועצת לב השרון נמסר בתגובה לאירועי האלימות כי "המועצה ובית הספר הם ביחד. יש גיבוי מלא של המועצה".