נהג אוטובוס בחברת נתיב אקספרס שעשה את דרכו מירושלים לצפת השאיר היום (חמישי) כמה נוסעים בתחנת ההתרעננות שבכביש 6 והמשיך בנסיעה בלעדיהם - למרות שנוסעי האוטובוס אמרו לו שלא כולם חזרו מהעצירה. לפי תקנות משרד התחבורה, נהג יכול לעזוב את התחנה לאחר עשר דקות התרעננות, אך מצופה ממנו לנהוג במקצועיות ולוודא שכל הנוסעים חזרו לאוטובוס.
לטענת הנוסעים בקו 993, הנהג ביצע את העצירה הקבועה להתרעננות, כדי שהוא ינוח ושהנוסעים יוכלו לקנות משהו לאכול ולשתות או ללכת לשירותים, אך המשיך לאחר מכן "ולא עניין אותו שום דבר".
1 צפייה בגלריה
נוהג נגד התנועה
נוהג נגד התנועה
"ניסיתי הכול והראיתי לו תעודת נכה של הבן שלי שנשאר בתחנה - אבל לא עניין אותו כלום". ארכיון
שמשון, תושב ירושלים שנסע לצפון עם משפחתו, סיפר ל-ynet כי אשתו ואחד מילדיו, בעל צרכים מיוחדים, ירדו מהאוטובוס כדי ללכת לשירותים ולא הספיקו לשוב לפני יציאתו. "ניסיתי הכול בכדי לעצור אותו, הראיתי לו את תעודת הנכה של הילד בן ה-5 שלי, אבל הוא בשלו", אמר שמשון. "אני לא יודע מה לעשות כרגע, זה מאוד מתסכל כי אשתי ירדה ללא פלאפון. למזלי יש איתה אישה נוספת שכל המזוודות שלה פה והיא בתחנה. הנהג לא היה מוכן לעצור, לא עניין אותו כלום. זה מתסכל כי חלק מהדברים שהיא צריכה לטובת בני נמצאים אצלי".
דוד שהיה גם הוא על האוטובוס בדרכו לצפון סיפר כי ניסו לעצור את הנהג: "הוא פשוט לא הקשיב ועכשיו יש מצב שחסרים אנשים על האוטובוס, הוא לא היה מוכן לשוב אחורה ולאסוף אותם".
בחברת נתיב אקספרס אמרו כי בגלל תקופת בין הזמנים מדובר בנהג קבלן שלא משתייך לחברה. בחברה אף הודיעו לנוסעים שנותרו בתחנת הדלק כי הם יכולים להזמין מונית ישירה ליעדם, ולקבל תשלום חזרה מהחברה בכפוף להצגת חשבונית. "המנוחה הקבועה בחוק בנסיעות ארוכות שכאלו היא עשר דקות. אנו לרוב מנחים את נהגי החברה להמתין כמה שצריך כדי שהנוסעים יעלו בבטחה לאוטובוס. במקרה זה ככל הנראה מדובר בנהג קבלן שהיה עיקש ואנו מתנצלים על כך", נמסר מהחברה.