יום השישי הראשון של חג הרמדאן עבר ללא אירועים חריגים, ובמשטרה נערכים לתפילות מחר (שישי) בהר הבית בירושלים שיתקיימו במקביל לחגיגות פורים על-רקע המשך המלחמה בעזה. "אנחנו על סף ימים מורכבים עם פוטנציאל להתלקחות", אמר גורם בכיר במשטרה. הוא הדגיש כי לא התקבלה לקראת סוף השבוע הקרוב התרעה חריגה.
2 צפייה בגלריה
עומס בהר הבית לכבוד הרמדאן
עומס בהר הבית לכבוד הרמדאן
התפילה בהר הבית בשישי שעבר
במקביל ללחימה בעזה, בדסק המודיעין של המשטרה נאספות כל הזמן התרעות על הכוונה לבצע פיגועים בשטח ישראל. במשטרה התקבלו עשרות התרעות כלליות, אך אף מהן קונקרטית. "אנחנו נערכים ברף גבוה במיוחד, מקצים אלפי שוטרים לשמירה על הסדר, ולאבטח את חגיגות הפורים, תפילות הרמדאן בדגש על ירושלים והר הבית, והמחאות בסוף השבוע", אמר הגורם הבכיר.
הגורם הבכיר במשטרה ציין כי ההיערכות נעשית "בצל המלחמה שמתנהלת ומאלצת אותנו לעבור במהירות למצב חירום". הוא הוסיף: "אנחנו חוששים מפיגועים ומקיצונים שיפרו את הסדר. לכן, תהיה פעילות מניעה ואכיפה מורחבת, מבצעים יזומים והתמקדות במוקדי בילוי, תהלוכות פורים וסביב בתי כנסת. נאכוף תנועה בצירי הנסיעה, בעיקר בנושא נהיגה בשכרות שמאפיינת את חג הפורים".
2 צפייה בגלריה
עימותים בין שוטרים למפגינים מחוץ לכנסת
עימותים בין שוטרים למפגינים מחוץ לכנסת
כוחות משטרה ומג"ב בירושלים
(צילום: רוני גרין שאולוב )
הוא הוסיף: "השילוב בין איומי המלחמה וטרור וסיכוני בטיחות כמו דוחק קהל מורכב במיוחד, ומחייב את שיתוף הפעולה של הציבור שנקרא להישמע להנחיות ולדווח על כל דבר חשוד. בבתי כנסת מרכזיים יוצבו חמושים שיידעו לזהות איום ולסכל אירוע. מיפינו בתי כנסת, השאיפה היא שבכל בית כנסת יהיה אדם חמוש, בין אם מתפלל חמוש או אדם מיומן שיודע להשתמש בנשק לפי הוראות פתיחה באש שכתובות בחוק.
"עיקר המשקל שלנו מבחינת הקשב הוא בירושלים, יש כוחות גם בערים המעורבות ועד כה לא נתקלנו באירועים חריגים. אנחנו מבקשים מההורים לשים לב לשימוש בנפצים, חזיזים, חומרים דליקים ותרסיסים. יש איסור של משרד העבודה שאנחנו מגבים למכור ולהשתמש בזיקוקים ונפצים. המסיבות והאירועים של פורים יתבצעו אך ורק באישור המשטרה".
בהתייחסו למחאות השונות נגד הממשלה ולמען החזרת החטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה, אמר הגורם הבכיר: "אנחנו במתיחת איברים טוטאלית. אנחנו לא מונעים קיום של מחאה אלא אם מדובר במחאה לא חוקית. עם זאת, אנחנו קוראים למפגינים לא לשוב להצתות על צירי תנועה, לא לחסום צירים, ולא להפריע לשגרת הציבור. נושא צירי התנועה הפנויים משמעותי כיום יותר מתמיד".

בני 15 השליכו בקבוק על כוח מג"ב

כ-3,000 שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב וכוחות תגבור משטרתיים בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן יתפרסו מחר ברחבי עיר הבירה. המשטרה תפעל בפרט במעברי עוטף ירושלים, במזרח העיר ובסמטאות העיר העתיקה. מערך הביטחון השוטף יעובה, ותתוגבר הפעילות המשטרתית בצירי התנועה.
שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים עצרו אתמול שלושה נערים בני 15 ממחנה הפליטים שועפט שהשליכו בקבוק משטח הר הבית לכיוון כוח מג"ב שהיה בדרך העופל. במקרה אחר נתפס נער בן 14 שהשליך חרס לעבר משתתפי תהלוכה בעיר העתיקה, וכתוצאה מכך נפגעה ילדה באורח קל.
במשטרה מציינים כי בימים האחרונים נוטרו ברשתות החברתיות בערבית פרסומים כוזבים וניסיונות הסתה בהקשר של הר הבית. בנוסף, יש מי שמקשרים בין פורים לתפילות ברמדאן. "מדובר ב'פייק ניוז' מוחלט תוך זריית חול בעיני הציבור", אמרו במשטרה. "אין כל שינוי בנוהג הקיים בהר הבית גם במהלך חג פורים".