1 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
"הרשות - הכתובת היחידה לשיקום הרצועה". אבו מאזן
(צילום: AFP)
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס היום (רביעי) לראשונה להחלפת השלטון בישראל. "היה בישראל משבר פוליטי גדול, ועודנו כמובן", אמר אבו מאזן. "בבחירות האחרונות ממשלת השינוי ניצחה בקול אחד, ואנחנו נעבוד עם מי שהעם הישראלי בחר בו. אולם, זאת על בסיס הפסקת התוקפנות כלפי הפלסטינים, פתירת הסוגיות התקועות בינינו והליכה למשא למתן כדי להגיע לפתרון קבע לסכסוך".
במהלך נאום שנשא ברמאללה התייחס אבו מאזן גם למגעים להסדרה מחודשת ברצועת עזה ואמר כי הרשות הפלסטינית היא הכתובת החוקית והלגיטימית היחידה לשיקום רצועת עזה וכי ההתנגדות העממית (בדרכי שלום – א"ל) היא הדרך היחידה שהרשות הפלסטינית מאמינה בה והיא האופציה היחידה העומדת בפני הפלסטינים. יוזכר כי חמאס מתנגד לפי שעה שהרשות תהיה הכתובת היחידה לשיקום הרצועה ושהמענק הקטארי יועבר דרכה ולא בדרך הקודמת של הכנסת מיליוני דולרים במזומן לרצועה.

אתמול התכנסו הפלגים הפלסטיניים ברצועה בלשכתו של יחיא סינוואר לדון במבוי הסתום במגעים לרגיעה מול ישראל. הפלגים מצדדים בשלב זה בפעילות על הגדר ובשימוש בפרקטיקת בלוני תבערה במידה ולא תושג פריצת דרך, אולם לפי מקור פלסטיני, עוד לא ניתן אור ירוק להתחלת יישומה.
ישראל ממשיכה להתעקש ששיקום רצועת עזה והמשך ההסדרה יותנו בהתקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים, ואילו חמאס מתעקש ששתי הסוגיות יקודמו במסלולים נפרדים. עד כה לא הושגה פריצת דרך בנושא. בינתיים מעברי כרם שלום וארז פתוחים רק למקרים המוגדרים הומניטריים ומרחב הדייג עומד על 6 מייל בלבד.