ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד חשף את האיומים שנשלחו אליו ולאשתו ליהיא, קישר לידיעה על הילד שסבל מחרם בבית הספר, וכל זאת על רקע דבריה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן שלפיה הותקפה ליד תחנת דלק - שהובילו לסערה לאחר שסילמן לא מסרה עדויות ברורות לכך.
"השבוע קיבלתי מהגולש שוגר 5948888 את ההודעה הבאה - יאיר לפיד, אני מאחל לך שתמות מסרטן עוד היום. אתה בדיוק כמו היטלר, אתה תקבל כדור ממני או ממישהו אחר", סיפר יו"ר יש עתיד בפתח ישיבת הסיעה. אשתי קיבלה מהגולשת סופי-יה את ההודעה הבאה - את ויאיר מגיע לכם מכה ועונש מאלוהים יותר מיעלי שכבר נתן לכם, ובהודעת המשך - שאלוהים יתנקם בכם גם ביעלי ובעוד מכות ובעונש ממנו".
5 צפייה בגלריה
טובקיסט מאיים על לפיד
טובקיסט מאיים על לפיד
הודעת הנאצה שקיבל השר לפיד

"הסכנה היא לא רק שירצחו עוד פוליטיקאי, נורא ככל שזה ישמע, זה כבר לא יפתיע אף אחד, אבל זה לא נעצר שם. הסכנה הגדולה היא שזה מה שאנחנו הופכים להיות", אמר לפיד. "האלימות הזאת מחלחלת אל כל תחומי החיים במדינה הזאת. לכבישים, לבתי הספר. אם לא נעצור את זה עכשיו, ביחד, אז זה מה שהפכנו להיות. חברה אלימה ומלאת שנאה".
"אני לא יודע אם ראיתם את הכתבה על עמית, הילד מראשון לציון שעבר התעללות בבית הספר", אמר שר החוץ כשהוא מזכיר את הידיעה על ההזדהות עם הילד שהוכה והוחרם בבית ספרו. "חודשים של מכות, קללות, השפלות. אתם באמת חושבים שזה לא קשור? הילדים שלנו רואים אותנו ושומעים אותנו. מי שגדל בתוך רעל ואלימות יהיה בן אדם רעיל ואלים".
5 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ישיבת סיעה יש עתיד
יאיר לפיד ישיבת סיעה יש עתיד
"הילדים שלנו רואים ושומעים אותנו". השר לפיד בישיבת הסיעה
(צילום: יואב דודקוביץ')
יו"ר האופוזיציה והליכוד ח"כ בנימין נתניהו לא נותר חייב ואמר בישיבת סיעתו: "אנחנו רגילים לשמוע את הטפות המוסר הצבועות על שיח מכבד שבאות מהשמאל. הם כמובן לא הטיפו לשיח מכבד כשתמכו בהפגנות הדגלים השחורים, כשביזו את סמלי המדינה, כשהסיתו לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו, כשהסיתו לרצח עם גיליוטינות וחבלי תלייה ומיצגים מיניים בוטים".
נתניהו התייחס לח"כ שירלי פינטו מימינה שקראה אתמול לח"כ עמיחי שיקלי "וירוס בכנסת ישראל". מוקדם יותר היום הבהירה פינטו כי היא התכוונה ל"באג" במחשב. לדברי נתניהו, "אתם זוכרים איך בשנות ה-30 קראו 'וירוס' לעם היהודי. תארו לעצמכם מה היה קורה אם ח"כ מהימין היא קורא למישהו בשמאל 'וירוס'. איזו צעקה הייתה קמה, איזו המולה, איזה מהומה הייתה פורצת ובצדק.
"ראש הממשלה בנט, שכל הזמן מטיף לשיח מכבד, לא פוצה פה ואפילו שלח ח"כ מסיעתו לתמוך באמירה המקוממת הזאת. זה שפל, לא ייאמן שהם הגיעו אליו. אבל אם כבר מדברים על ח"כ שיקלי בהקשר של וירוס, חבל שהוא לא מדבק. עמיחי שיקלי הוא היחיד בימינה שנותר נאמן להתחייבויות של המפלגה לבוחריה".

נתניהו גם התייחס לסערה במערכת הפוליטית בעקבות טענתה של ח"כ עידית סילמן (ימינה), שלפיה הותקפה פיזית על ידי אדם שהדף אותה למכוניתה בתחנת דלק במודיעין. אחרי שבאופוזיציה פקפקו באמינות הדברים, אמר היום נתניהו: "קיבלנו עוד הוכחה שימינה זה שמאלה. במשך שנים אנחנו נאבקים נגד עלילות שקריות שנועדו להכתים מחנה שלם, נגד ההסתה הבלתי פוסקת להפוך את כולנו, מצביעי הימין, ל'עדר אלים, נחות, מסית, בבונים, בוטים'. מה לא.
"והנה מגיעה יו"ר הקואליציה ומספרת סיפור שייתכן מאוד שלא היה ולא נברא במטרה להכפיש ציבור שלם. אז תתכבד גברת סילמן ותספק הוכחות לאירוע שאותו היא תיארה או שתתנצל מיד בפני שני מיליון אזרחי ישראל מהמחנה הלאומי שאותם הכפישה".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד
בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד
"במשך שנים אנחנו נאבקים נגד עלילות שקריות". ח"כ נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ)

לפניהם דיבר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ותקף את נתניהו על רקע דבריו על יוקר המחיה: "ראיתי תעמולה בנוסח סובייטי מבית היוצר של נתניהו. אני מציע לכולם להסתכל על המגמה העולמית. ראיתי הודעה של גוף המזון העולמי - הם ציינו שמחירי המזון בעולם זינקו ב-30 אחוז תוך שנה. שיא של העשור האחרון".
בהתייחסו לקואליציה המורכבת שהצליחה להעביר בסוף השבוע את תקציב המדינה, אמר השר ליברמן: "הקואליציה אמנם לא רחבה מדי, אבל היא יציבה מאוד. גם בלי הרחבת הקואליציה אני משוכנע שהיא תוציא את ימיה. מה שצריך זה לתפקד בצורה אחראית. יציבות פוליטית זה נכס גדול, כולנו עייפים אחרי ארבע מערכות בחירות ולכן אני מתכוון לעשות הכול כדי שהיציבות הפוליטית תהיה חלק מהמציאות כאן בכנסת".
5 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ישיבת סיעה ישראל ביתנו
אביגדור ליברמן ישיבת סיעה ישראל ביתנו
"יציבות פוליטית זה נכס גדול". השר ליברמן
(צילום: יואב דודקוביץ)
5 צפייה בגלריה
בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן
בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן
"נדון בקידום חוק שיבטיח שנאשם עם כתב אישום חמור לא יוכל להרכיב ממשלה". השר גנץ בישיבת סיעת כחול לבן
(צילום: יואב דודקביץ)
יו"ר תקווה חדשה ושר המשפטים גדעון סער הכריז בישיבת סיעתו כי "החוק הראשון שנביא הוא חוק הגבלת כהונה. נביא את החוק כבר בחודש נובמבר".
גם יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ התייחס לנושא שנקשר בשמו של יו"ר האופוזיציה נתניהו ואמר בישיבת סיעתו: "בחודשים הקרובים נדון בין היתר בקידום ועדת החקירה לנושא הצוללות, קידום חוק שיבטיח שנאשם עם כתב אישום חמור לא יוכל להרכיב ממשלה, חוק לקציבת כהונת ראש ממשלה".