"הייתי הורג את השופט ויושב במקומו": המשטרה הגישה היום (א') כתב אישום נגד תאופיק עגלוני (57), תושב שכונת עיסאוויה במזרח ירושלים, בגין איומים על שופט בית משפט השלום בירושלים אלעזר ביאלין בדיון שהתנהל בעניינו של אחיו ובגין תקיפת מאבטחי בית המשפט.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אלי מנדלבאום)
על-פי כתב האישום, עגלוני נכנס אל אולם בית המשפט בדיון שהתקיים בתחילת החודש בעניינו של אחיו שנאשם באיומים ברציחת בחורי ישיבה ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים. עם כניסתו, כך נכתב בכתב האישום, צעק עגלוני לעבר השופט ביאלין: "אתה משחרר אותו עכשיו, חבל עליך", בזמן שדפק בידיו על שולחן העדים. מאבטח שהיה באולם ניסה להרחיקו ואחז בו בידיו, אולם עגלוני החל להתפרע והמאבטח הזעיק תגבורת.
שני מאבטחים נוספים הגיעו וביקשו מעגלוני להירגע, אולם הוא בתגובה נגח בפניו של אחד מהם. בהמשך הוא נגח בפניו של מאבטח נוסף, ניסה לבעוט באחד אחר - ונשך עוד מאבטח. עם מעצרו, הוא אמר לחוקר בתחנת המשטרה: "אם הייתי יכול הייתי הורג את השופט ויושב במקומו. אם היה השופט גם בא הייתי מז*** אותו. חמש ז***תי אותם ומחר בבית המשפט אני אסיים אקדח ואירה בהם אחד אחד".
2 צפייה בגלריה
השופט אלעזר ביאלין
השופט אלעזר ביאלין
השופט אלעזר ביאלין. עמיתו שחרר את הנאשם למעצר בית
(צילום: דוברות הרשות השופטת )
בדיון שהתקיים בבית המשפט בשבוע שעבר החליט השופט אלעד לנג לשחרר את עגלוני למעצר בית בשכונת שועפט בניגוד לעמדת המשטרה. עם הגשת כתב האישום ביקשה המשטרה לעצור אותו עד תום ההליכים בשל מסוכנותו, או להחמיר את חלופת המעצר שלו ולהחמיר את התנאים.