2 צפייה בגלריה
תמר (זנדברג), דוד (ביטן), מוחמד (אבו פאני) ואביגיל (שרעבי). השמות שבצמרת
תמר (זנדברג), דוד (ביטן), מוחמד (אבו פאני) ואביגיל (שרעבי). השמות שבצמרת
תמר (זנדברג), דוד (ביטן), מוחמד (אבו פאני) ואביגיל (שרעבי). השמות שבצמרת
(צילום: אורן אהרוני, קובי קואנקס, אבי מועלם ראובן שוורץ )
לקראת ראש השנה התשפ"ד שיחול בסוף השבוע, מפרסמת רשות האוכלוסין וההגירה כמדי שנה את רשימת השמות הנפוצים ביותר בישראל שניתנו לנולדים בשנה החולפת.
אלו 100 השמות הנפוצים מאז קום המדינה: ואיפה השם שלכם ברשימה?
אז עבור מי שבדיוק מחפש או מחפשת שם לרך הנולד, זה הזמן להציץ ולהחליט האם שווה ללכת עם הזרם, ולהוסיף בגן גם אות ראשונה של שם המשפחה כדי שלא יתבלבלו עם ילדים אחרים שחולקים את אותו שם, או לבחור דווקא בשמות שלא נכנסו לרשימה המכובדת.
בחברה היהודית, הכי הרבה תינוקות שנולדו השנה קיבלו את השם דוד (846), שכיכב גם אשתקד בראש הטבלה. במקום השני ניצב אריאל (814), ובמקום השלישי השם לביא (754) שומר על מקומו כמו אשתקד, ואילו השם רפאל (719) קפץ מהמקום החמישי לרביעי, והתחלף עם השם אורי (627) שניצב במקום החמישי. את עשרות הגדולים סוגר השם נועם (526, שצנח ארבעה מקומות מראש השנה הקודם.
במגזר הכללי, התמונה שונה לגמרי בקרב הבנים שנולדו השנה. במקום הראשון מככב השם מוחמד (1,666), במקום השני אדם (1,187), אחריו השם יוסף (1,186) שכלל לא נכלל בעשרות השמות הפופולריים בחברה היהודית, ואילו השם דוד במקום הרביעי. את העשירייה סוגר השם דניאל (679) שירד שני מקומות מהשנה הקודמת.
ומה קורה בגזרת הבנות? בחברה היהודית השם אביגיל מככב גם השנה בראש הטבלה (969) ולאחר מכן השם תמר (837). במקום השלישי והרביעי ניצבים השמות יעל (694) ונועה (635), שנותר כבשנה שעברה. במקום החמישי נמצא השם שרה (596), שמטפס שני מקומות מאשתקד, ומדיח את השם אדל למקום השמיני. את הרשימה סוגר השם אלה (528), שכלל לא הופיע ברשימת עשרות הגדולים בשנה שעברה.
גם במגזר הכללי אביגיל ותמר מככבות בראש הטבלה, שלאחריהן השם מרים (806), שכלל לא נכנס בעשיריה במגזר היהודי. במקום הרביעי השם שרה (710) שמטפס שני מקומות מאשתקד, ואחריו השם יעל (704). את הרשימה סוגר השם מיה (595) ששנה שעברה כיכב גם ברשימת הבנות במגזר היהודי, ואילו השנה נמצא רק בכללי.