עדן אפללו, אחותו של שלו בן ה-16 שנהרג בתאונת דרכים ברחוב מנחם ארבר בתל אביב בחודש ספטמבר האחרון, פרשה שכעת נחקרת כרצח מתוכנן, סיפרה היום (שני) ל-ynet את גרסתה, שאותה כך נראה, הולכת המשטרה ומאמצת. אפללו סיפרה כי אחיה נדחף לכביש על ידי אדם שהסתכסך עם אחותו התאומה, ונפגע מרכב שנסע במהירות. "הוא נרצח. כל יום הגענו לתחנה, שמונה חודשים של גיהינום עברנו", היא אמרה.
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בתל אביב
זירת תאונת הדרכים בתל אביב
שלו אפללו והזירה בחודש ספטמבר
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי פנאטיקס)
התפנית בחקירת המשטרה הביאה למעצרם של חמישה חשודים בפרשה - שני צעירים ושני נערים, ואחד נוסף - בר שמאי, בן 19 מתל אביב, שנסע ברכב ומעצרו הוארך היום. נציג המשטרה בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בתל אביב הבוקר אמר כי "עם הזמן החשד התעצם והתגבש, והבנו שלא מדובר בתאונת דרכים אלא באירוע מכוון. הייתה בשעתו חקירה מקיפה, שבסופה החשודים שוחררו. יש לא מעט מעורבים, בין אם חשודים או עדים".
"זה היה לקראת שבת, קרוב לראשון, בשעה 03:00 בבוקר. שלו ישן במיטה. יום לפני, בשישי בערב, הנער שדחף אותו לכביש רב עם אחותי התאומה. במהלך ויכוח הוא הרביץ לאחותי ואמר לה 'אני אדאג לרצוח את אחיך'", תיארה עדן, אחותו של שלו. "יום למחרת הוא התקשר לשליו, שאמר לו שהוא לא באזור והם ידברו. לקראת השעה 03:00 בבוקר הוא חייג לשליו ואמר לו: 'איפה אתה? תרד למטה בוא נדבר'".
שלו, לדבריה, ירד למטה מבלי שאף אחד ישמע אותו. "מדובר באותו בחור שהרביץ לאחותי התאומה. הם התחילו משחקי ידיים, ושלו אמר לו 'אל תתעסק איתי עם ידיים'. אחי היה ידוע בכך שלא מתעסקים איתו בידיים כי הוא היה עם ריטלין, ובכלל מאז מותה של אמא שלי הוא השתנה והפך להיות עצבני מאוד. באותו הערב כשהוא ירד למטה, ולאחר השיחה עם אותו נער, הגיע אוטו שישב בו גם בר שמאי (החשוד שמעצרו הוארך - א"ק) ועוד שתי בחורות. הנער ראה את הנהג נוסע במהירות גבוהה - ודחף את שלו בחוזקה על הרכב", היא אמרה.
2 צפייה בגלריה
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
תמונתו של שלו באצטדיון בלומפילד. "היה אוהד מכבי מושבע"
אפללו הוסיפה כי "הנהג לא עצר את הרכב, אלא רק אחרי כמה מטרים, ושלו נשכב שרוע על הרצפה. ישר קראו לי וצעקו לי לרדת. מי שהכיר את אחי ידע שהוא ילד של אבא, אם הוא מקבל מכה קטנה זה כמו שנפל לו עזריאלי על הראש. ירדתי בלי כפכפים ורצתי מהר כדי לראות מה קרה לו ולקחת אותו למיון. כשהגעתי לשם חשכו עיניי. גררו אותו מהכביש למדרכה, הראש שלו היה פתוח, הוא פרכס ודימם. אני עליתי לאמבולנס יחד איתו. זה דפק לי את החיים כל מה שראיתי באותו הלילה, לפעמים אני לא ישנה בלילות רק בגלל כל מה שראיתי".
האחות סיפרה כי "באמצע הנסיעה המצב שלו הידרדר והוחלט להעביר אותו לניידת טיפול נמרץ. למחרת, ב-11 בבוקר, אחרי שהוא עבר כמה ניתוחים באיכילוב, התקשרו אליי, ביקשו שאעלה למעלה ואמרתי להם 'אם אתם באים לספר לי שאחי נפטר אל תספרו לי את זה לבד'".

"אחד הנערים אמר שהוא מפחד לספר מה היה"

שלו נפטר מפצעיו בערב ראש השנה ולא ניתן היה לקבור אותו. לאחר המתנה של כמה ימים, עדן התפנתה להבין מה אירע באותו לילה. "משהו היה נשמע לי הזוי. שלו לא מתעסק בכביש. זה לא ילד שמשחק בחיים. סיפרו לי כל מיני דברים ואני מכירה את אח שלי טוב מאוד. ככל ששמעתי יותר, הבנתי שאחי לא נהרג - הוא נרצח. אני ואחותי התחלנו לחקור את הדברים לבד אחרי שבמשטרה אמרו לנו שמדובר בתאונה. אני ואחותי שוחחנו עם אחד הנערים שישבו שם והוא אמר לנו שהוא מפחד לספר מה היה באותו הלילה".
היא סיפרה כי "לאחר כמה ימים הוא הגיע אלינו ואמר שאנחנו צריכים לדבר. אמרתי לו בשמחה. הוא אמר: 'אני תחת איומים, מאיימים על החיים שלי. אני לא יכול לספר לך כלום גם אם אני רוצה. אני לא רוצה לאבד את החיים שלי'. רק אחרי תקופה הצלחנו להבין ממנו מה בדיוק קרה כמו שדמיינתי – שלו נדחף לכביש, האוטו עבר ודרס אותו וכך זה היה בדיוק כמו שדמיינתי מהרגע הראשון. שלו היה אוהב לתקן אופנועים, הוא היה עוזר לאנשים, אוהד מכבי מושבע. אח שלי נרצח, והיום המשטרה אומרת את זה. אנחנו היינו כל יום מגיעים לתחנה. הנשמה של אח שלי התהפכה לה בשמיים עד שהאמת התחילה לצאת לאור. 8 חודשים של גיהינום עברנו".
עוד אמרה כי "אבא שלי רצה לדעת את האמת כמו כל הורה שלקחו לו את הילד שלו. במיוחד שמדובר בילדים שגרים בבניין ממול. במשך חודשים אנחנו רואים אותם כל יום וזה ריסק אותנו. בסופו של יום, בזמן שהם חגגו והחיים שלהם המשיכו כרגיל, אנחנו התבוססנו בדמנו. בזמן שאבא שלי חוגג יום הולדת לאחותי הוא חוגג לאחי על הקבר בגלל שהם תאומים".
במשטרה טוענים כי הסכסוך בין שלו לחשוד שדחף אותו קשור במערכת היחסים שהייתה בין האחות התאומה לאותו חשוד. שלו, כך עולה מהחקירה, ככל הנראה איים ברצח - ונדחף. המכונית ובה הנוסעים עברה באותו זמן ודרסה אותו. המשטרה מנסה לקשור בין הדחיפה לדריסה, אך עד ראייה טוען שהדחיפה הייתה מתכוננת - אולם הדריסה לא.
החשוד בר שמאי משתף פעולה עם המשטרה וטוען שלא היה דבר מתוכנן. לפי גרסתו, הוא ישן בזמן הנסיעה במכונית - והתעורר למשמע הפגיעה באפללו. לטענתו, מדובר היה בדריסה אקראית. הוא ונוסעי הרכב טענו שהזעיקו עזרה ועזבו לאחר שאנשי מד"א עזבו את הזירה.