לשכת עורכי הדין אישרה הערב (יום ג') את מינויה של עו"ד אילנה סקר לנציגתה של הלשכה בוועדה לבחירת שופטים. סקר, שנבחרה לתפקיד לראשונה בינואר 2015, הייתה היחידה שהגישה מועמדות לתפקיד וזו תהיה הקדנציה השלישית שלה ברצף.
3 צפייה בגלריה
אילנה סקר
אילנה סקר
אילנה סקר
(צילום: דוברות לשכת עורכי הדין)
באופן קבוע ללשכת עורכי הדין יש שני נציגים בוועדה לבחירת שופטים. סקר תצטרף לעו"ד מוחמד נעאמנה שנבחר לכהן ביולי מטעם הלשכה. חוק לשכת עורכי הדין קובע כי במקרה שמספר המועמדים זהה למספר הנציגים העומדים לבחירה, יכריז עליהם יו"ר המועצה הארצית כנציגי הלשכה, בלא צורך בקיום הצבעה. משום שסקר הייתה המתמודדת היחידה, הכריז עליה ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי, כנציגת הלשכה.
סקר נחשבת מוערכת ומקצועית בקרב נציגי עורכי הדין בלשכה וזוכה לתמיכה גדולה שם. עם זאת, לאחרונה נמתחה עליה ביקורת לאחר שב"כלכליסט" דווח כי הכשירה לכאורה את כניסתה של עו"ד צילי נוה למאגר המועמדים לתפקידי שיפוט, אף שנוה נכשלה בקורס מועמדים לשיפוט. נטען כי על סקר היה לפסול את עצמה מלדון בנושא. לבסוף, בעקבות הפרסום, הסירה נוה את מועמדותה לשיפוט.
ביקורת נמתחה גם על הישארותה של סקר בתפקידה. סקר הייתה חברת הוועדה לבחירת שופטים בתקופה של ראש הלשכה הקודם עו"ד אפי נוה, שחשוד בפרשה "מין תמורת מינוי". היא אמנם מוזכרת בכתב החשדות נגד נוה, לאחר שזה פנה אליה בהקשר של השופטת אתי כרייף, אולם איננה חשודה בפרשה ובכתב החשדות נכתב כי לא ידעה על הקשר האינטימי בין כרייף לנוה.
3 צפייה בגלריה
אילנה סקר ואבי חימי
אילנה סקר ואבי חימי
הייתה המועמדת היחידה. סקר וחימי
(צילום: דוברות לשכת עורכי הדין)
3 צפייה בגלריה
עמית בכר וציון אמיר
עמית בכר וציון אמיר
עמית בכר וציון אמיר
(צילום: יאיר שגיא ודנה קופל )
ראש לשכת עורכי הדין חימי מסר כי "אני מברך את עו"ד אילנה סקר על המשך שירותה כנציגת הלשכה בוועדה לבחירת שופטים בקדנציה נוספת. אילנה הוכיחה בכל שנות פעילותה הוגנות, יושר מקצועי, רצינות ועומק, וקנתה לה שם של אשת מקצוע בקרב כל חברי הוועדה לבחירת שופטים בעבר ובהווה. אני מאחל לה הצלחה בהמשך תפקידה וסמוך ובטוח שתמשיך לייצג את הלשכה נאמנה, ותוביל לבחירת המועמדים הראויים ביותר לכס השיפוט, תוך המשך חיזוק אמון הציבור במערכת המשפט".
עו"ד ציון אמיר החבר במועצה אמר: "ללא ספק נבחרה מועמדת ראויה ורצינית מאוד. בעלת ערכים שזוכה לתמיכה רחבה מכל אנשי הלשכה וגם של גורמים אחרים. לא בכדי היא הייתה המועמדת היחידה וכל או רוב רובה של המועצה תמכה בה". על הביקורת שנמתחה על סקר אמר: "יש לה שם טוב, אין שום חשד כנגדה. היא פעלה לפי הכללים ובניקיון ידיים".
עו"ד עמית בכר , ראש מחוז תל אביב בלשכה, אמר: "לא הכרתי את אילנה בעבר אך לאחר שנכנסתי לעובי הקורה ולמדתי את הפרטים, גיליתי פער בין הכותרות לבין העובדות. חשוב לה מאוד לבחור שופטים על בסיס של מצוינות ומתוך תפיסת עולם עמוקה ואותנטית של בחירה מגוונת של שופטים מכל חלקי הציבוריות הישראלית".