שלוש סטודנטיות וסטודנט נמצאו ביום ראשון שעבר ללא רוח חיים בבית במדינת איידהו בארה"ב. המשטרה פתחה בחקירה, ובסוף השבוע עדכנה כי הקורבנות נדקרו למוות במיטות בשעת לילה מאוחרת – כנראה בזמן ששקעו בשינה. הרוצח דקר את קורבנותיו בפלג הגוף העליון באמצעות סכין גדולה. שבוע חלף מאז הרצח, אך הרוצח עדיין מסתובב חופשי, והסכין שבה השתמש לא נמצאה.
הרצח היה בעיירה מוסקו (Moscow, כמו שמה של עיר הבירה הרוסית), שבה 25,000 תושבים. הרצח האחרון בעיירה היה לפני חמש שנים. בעיירה נמצא הקמפוס של "אוניברסיטת איידהו", שבו למדו הקורבנות: מדיסון מוגן (21), קיילי גונקאלבס (21), זאנה קרנודל (20) ובן זוגה איתן צ'אפין (20). שלוש הסטודנטיות שנרצחו גרו יחד, בבית גדול שבו שלוש קומות. בכל קומה יש שתי מיטות, ומעשי הרצח היו בקומות השנייה והשלישית. בזמן מעשי הרצח היו בדירה עוד שתי שותפות, שישנו ולא נפגעו.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב איידהו סטודנטיות נרצחו בשנתן בעיירה מוסקו
ארה"ב איידהו סטודנטיות נרצחו בשנתן בעיירה מוסקו
הקורבנות באיידהו: מדיסון וקיילי, זאנה ובן זוגה איתן
המשטרה באיידהו מסרה שהקורבנות יצאו לבלות בשבת בערב. זאנה ואיתן בילו במסיבה וחזרו הביתה בסביבות 01:45. מדיסון וקיילי יצאו לפאב בעיירה וחזרו גם הן לקראת השעה 02:00. שתי הסטודנטיות ששהו בבית ולא נפגעו בילו גם הן בשבת בלילה, והתעוררו בשעה מאוחרת ביום ראשון. השיחה למוקד החירום של המשטרה הייתה ב-11:58, מהטלפון של אחת השותפות.
אחרי הבילוי בפאב המשיכו מדיסון וקיילי לאכול ברחוב מרכזי בעיירה. בתיעוד שהגיע לידי המשטרה הן נראות משוחחות עם גבר במשאית אוכל. לאחר מכן הן השתמשו בשירות קריאת הסעה כדי לחזור הביתה. המשטרה אמרה בשישי שהיא לא מאמינה שהגבר שאיתו שוחחו השתיים מעורב ברצח. הנהג שהסיע את הצעירות הביתה נחקר, והמשטרה לא מצביעה עליו כחשוד אפשרי.
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת איידהו זרים לזכר ה סטודנטיות שנרצחו
אוניברסיטת איידהו זרים לזכר ה סטודנטיות שנרצחו
זרים לזכר הסטודנטיות והסטודנט באוניברסיטה
(צילום: AP )
בעדכון האחרון של המשטרה נמסר שהקורבנות נדקרו בראשון לפנות בוקר, בין 03:00 ל-04:00. לא היו סימנים שהדלת נפרצה או שפריט כלשהו נגנב, ואין ראיות לכך שהקורבנות הותקפו מינית. מפקד משטרת מוסקו אמר: "אנחנו לא יכולים לומר שאין איום על הקהילה. אנחנו עדיין מאמינים שמדובר במתקפה מכוונת, אבל המציאות היא שבחוץ יש אדם שביצע ארבעה פשעים מחרידים".
אחותה של קיילי סיפרה שבליל הרצח היא צלצלה שבע פעמים לגבר בשם ג'ק. היא סיפרה שהשיחות של אחותה המנוחה היו בין 02:26 ל-02:25. המשטרה מסרה שהיא מודעת לדיווח.