3 צפייה בגלריה
החבית שנועדה לשריפת חמץ
החבית שנועדה לשריפת חמץ
צוותי מד"א עם הילד שנפצע
(צילום: יוסי דמארי)
טרגדיה בערב החג: ילד בן שלוש נפצע הבוקר (רביעי) באורח בינוני עד קשה בטקס ביעור חמץ באתר מוסדר בראש העין. צוותים של מגן דוד אדום ממרחב ירקון פינו את הילד שנכווה בפלג גופו העליון למרכז לרפואה דחופה של בית החולים ספרא לילדים במתחם שיבא בתל השומר. אביו (30) של הפעוט נכווה בידיו ופונה לבית החולים במצב קל.
האירוע התרחש כאמור באתר מוסדר של העירייה ברחוב יהודה הלוי, שם הוצבה חבית שנועדה לשריפת חמץ. ככל הנראה, בעת שהילד ואביו עמדו סמוך לחבית הבוערת, מישהו שפך לתוכה חומר דליק - ואז הלהבות פגעו בשניים.
עד ראייה סיפר: "זה היה מראה קשה, הלהבות תפסו את הילד והוא התחיל לבעור. הוא היה כולו אדום. אנשים מיהו להפשיט אותו מהבגדים הבוערים, מד"א הגיעו מהר. היה מזל גדול שאנשים ראו את זה, כיבו אותו, והורידו לו את הבגדים הבוערים".
עד הראייה הוסיף: המראה שלו ערום עם כוויות היה מאוד קשה לכולם. אנחנו לא מבינים איך זה בדיוק קרה. אמרו לנו שמישהו שפך חומר דליק לתוך החבית. יש הנחיה לא לשפוך חומר דליק ורק קרטונים על-מנת לשרוף את החמץ בחבית. עשו מצווה וקרה אסון".
3 צפייה בגלריה
החבית שנועדה לשריפת חמץ
החבית שנועדה לשריפת חמץ
החבית שנועדה לשריפת חמץ
(צילום: יוסי דמארי)
הדיווח על ילד וגבר שנכוו ממדורה לביעור חמץ התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 10:15. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בשניים, וכאמור פינו אותם לבית החולים שיבא. הילד סובל מכוויות דרגה ב' ו-ג' בפלג גופו העליון. האב נכווה בידיו.
הפרמדיק תומר גוסמן סיפר: "כשהגענו לרחוב ראינו את הילד שהיה בהכרה מלאה עם כוויות קשות בפלג גופו העליון ואת הגבר שסבל מכוויות קלות בגפיים. סיפרו לנו שהם נפצעו במהלך ביעור חמץ ברחוב. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותם להמשך טיפול בבית החולים כשמצבם יציב".
3 צפייה בגלריה
המקומות המוסדרים לביעור חמץ בראש העין
המקומות המוסדרים לביעור חמץ בראש העין
הודעת עיריית ראש העין
(צילום: מתוך אתר העירייה)
עיריית ראש העין פרסמה לקראת החג הודעה על כמה מקומות מוסדרים לביעור חמץ ברחבי העיר, בהם כאמור גם האתר ברחוב יהודה הלוי שבו אירע האסון. בהודעה נכתב: "בפסח הזה מבערים חמץ רק במקומות מוסדרים".
בצהריים פרצו שתי שריפות חריגות בבני ברק. לא נמסר על נפגעים. אחת מהן אירעה במתחם פסולת צמיגים בצפון העיר והשנייה במתחם חנויות ברחוב ז'בוטינסקי. צוותי כיבוי מתחנות חולון ורמת גן פעלו לכיבוי האש.
בהכנת הכתבה השתתף אדם קוטב