אביתר לוי (32) נהרג אתמול (יום שבת) מפגיעת מדחף של סירה בעת בילוי בכינרת - ומשפחתו מתקשה לעכל את האסון. "צריך לשנות את החוק", אמר האב רונן, "לא ייתכן שאפשר להשיט סירה ללא רישיון. לאביתר זה כבר לא יעזור - אבל זה יציל חיים של אחרים".
2 צפייה בגלריה
אביתר לוי ז"ל
אביתר לוי ז"ל
אביתר לוי
(באדיבות המשפחה)
הוא סיפר כי בנו נסע אתמול לכינרת ו"עלה על סירה של חברה. ב-15:30 ראיתי שהם העלו סטורי, שהם מבלים ונהנים על הסירה, ולאחר מכן הייתה התאונה. ממה שהבנתי אביתר עמד על הסירה מאחור, ועל ההגה הייתה מישהי ללא רישיון. מבחינה חוקית זה מותר - כל עוד יש מישהו לידה בעל רישיון. היא נתנה גז חזק קדימה, ואביתר נפל אחורה למים. צעקו לה 'אביתר נפל' שלוש פעמים, והיא, במקום להמשיך קדימה ולהגיע אליו באיגוף, שילבה בטעות להילוך אחורי ועלתה עליו עם הסירה. בסירה אין מגן סביב המדחף. לא היה לו סיכוי. הוא נפגע ממש קשה - ומת".
הוא הוסיף: "אני יודע שהם צעירים, יש מוזיקה, אלכוהול וכולם נהנים. אני מבין את זה כי זה מה שקורה בחלק מהסירות, אנשים מבלים וחוגגים. עם זאת, אני רוצה להעביר מסר חד וברור לרשויות, שיציל גם חיים של אחרים: לא מספיק שבעל הרישיון יהיה רק ליד מי שמשיט. יש חוקים שהוא לא יודע, חוקים שהם אל"ף-בי"ת בהשטת סירה".
2 צפייה בגלריה
גבר בן 30 נהרג ממדחף סירה בכנרת
גבר בן 30 נהרג ממדחף סירה בכנרת
כוחות מד"א ומשטרה שהוזעקו לזירת התאונה, אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
רונן הדגיש: "אני לא מאשים את זו שהשיטה את הסירה, אבל יש דברים מינימליים שצריכים לדעת לפני שעולים לכלי כזה מסוכן. צריך לדעת מה ההשלכות של זה. בסירה אין מגן למדחף, ואם אתה נופל אכלת אותה. יש הרבה תאונות שקורות, ואנשים לא מודעים לזה. שמישהו יתעורר וישנה את החוקים".
רונן סיפר כי אביתר הוא "הבן הבכור בבית, ילד שהוא יד ימינה של אמא שלו, תמיד עוזר לה ותומך בה. אין אחד שלא אוהב אותו. הוא אוהב את החיים הטובים, אוהב ללכת הרבה לים. יש לו חמישה אחים ואחיות, ואנחנו לא מצליחים להתמודד עם האסון. אנחנו לא מאמינים שזה קרה לנו, לא מעכלים. אתה חושב שאתה בחלום רע. אמא שלו שבורה. רק לפני שבועיים הקמנו פה אוהל גדול וחגגנו את חג הפורים, הייתה שמחה גדולה. עכשיו הקמנו אוהל גדול לאבל. אביתר הכיר מישהי לפני שנה וחצי. שמחנו בזוגיות שלהם. הם הגיעו לשלב של קשר רציני ביניהם, שהנה הם עומדים להתחתן. עכשיו כבר לא תהיה חתונה".