3 צפייה בגלריה
אחמד אבו ראס
אחמד אבו ראס
הנרצח, אחמד אבו ראס
אחמד אבו ראס בן ה-16 נדקר הערב (שלישי) למוות בכפר עילוט שבגליל התחתון, סמוך לנצרת. הוא אותר בצד הכביש עם דקירות בכל חלקי גופו ופונה במצב אנוש לבית החולים בנצרת, שם נקבע מותו.
כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירה בחשד לרצח ואספו ממצאים מהזירה. הרקע לאירוע הוא סכסוך בין נערים וזהות החשוד ידועה, אך הוא טרם נתפס. במשטרה ציינו כי "בתום הערכת מצב הוטלה החקירה על מחלק הרצח של היחידה המרכזית ובשלב זה מבוצעות פעולות לאיתור החשוד".
קרובי משפחה של אבו ראס אמרו הערב כי אינם יודעים מי רצח אותו. רבים הגיעו לבית המשפחה, גינו את המעשה ודרשו מהמשטרה שתפעל ביד קשה עם הרוצח.
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בכפר עילוט
זירת האירוע בכפר עילוט
זירת הרצח
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בכפר עילוט
זירת האירוע בכפר עילוט
זירת האירוע בכפר עילוט
בכך עלה מניין הנרצחים ביישובים הערביים השנה ל-102 בני אדם. רק בחודש האחרון נרצחו 12 בני אדם במגזר, כשבשלושה ימים בשבוע שעבר נרצחו שישה.
בלילה שבין שישי לשבת אירעו שני מקרי רצח ביישובים ערביים תוך שעות. יוסף מחרוס אבו סתא, בן 25 משכם, נורה בקטטה שפרצה בעיר רהט שבדרום הארץ, ונפצע אנושות. מותו נקבע בהמשך בבית החולים סורוקה בבאר שבע. הרקע לקטטה ולירי הוא ככל הנראה סכסוך במשפחתו המורחבת.
שעות קודם לכן, בכפר כאבול שבגליל המערבי, אחמד מוחמד ג'מל עכרי בן ה-29 נורה למוות בקטטה שהתחוללה בין שתי קבוצות - משפחות המצויות בסכסוך המוכר למשטרה. מותו נקבע במקום.
מוקדם יותר היום הוארך מעצרו של רביע כנאענה, תושב עראבה בן 40, שחשוד ברצח גרושתו לפני כשלושה שבועות ונלכד אתמול בתום מצוד. בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום רביעי הבא. הוא נתפס באזור היישוב שבו התגורר לאחר שגנב כלי רכב. בהודעת המשטרה צוין כי הוא היה חמוש בסכין וניסה לדקור את אחד השוטרים בזמן המעצר.