איתר, רדף ונטרל: תיעוד ממצלמות הגוף של שוטר סיור של מחוז ירושלים מראה כיצד אותו שוטר רדף אתמול אחרי המחבל בן ה-16 שביצע את פיגוע הדקירה ליד תחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר, עד שירה בו במגרש כדורגל.
המחבל, תושב ענאתא החדשה, הגיע אתמול בצהריים לשטח ציבורי בין רחוב בר-לב לששת הימים, ודקר צעיר בגבו באמצעות סכין. מיד לאחר פיגוע הדקירה, הוא נמלט מהמקום, והפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר קשה. כוחות גדולים של מחוז ירושלים הגיעו למקום, סגרו את הזירה והחלו בגביית עדויות ואיסוף ראיות.
1 צפייה בגלריה
תיעוד ממצלמת הגוף של השוטר
תיעוד ממצלמת הגוף של השוטר
טיפס על הגדר, ולכד את המחבל
(צילום: דוברות המשטרה)


פחות משעה לאחר הפיגוע, ובמהלך הסריקות שבוצעו בעקבותיו, שוטר סיור מתחנת שלם של מחוז ירושלים זיהה את המחבל החשוד בדקירה באזור מגרשי הכדורגל בשייח ג'ראח. כשהבחין המחבל בשוטר הוא לא נענה לקריאותיו לעצור ולשכב על הארץ, וניסה להימלט רגלית לתוך המגרשים, שעה שעשרות ילדים ונערים משחקים במקום.
במהלך המרדף טיפס השוטר על גדר ורץ בעקבות המחבל עם נשק שלוף. בשלב מסוים, המחבל הסתובב לכיוון השוטר עם חפץ בידו והשוטר שסיפר אחר כך כי חש סכנה לחייו ולסובבים אותו, ירה לעברו ופגע בו. המחבל נפצע באורח קשה ופונה לקבלת וטיפול רפואי.
בהערכת מצב שהתקיימה אמש בשטח, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן שיבח את תפקוד השוטר שנטרל את המחבל ואמר: "השוטר הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדויק ותפקודו המקצועי הובילו לנטרול המחבל ומנעו פגיעה בחפים מפשע שהיוו בסביבתו".
זו אינה הפעם הראשונה שבה השוטר מנטרל מחבל שמבצע פיגוע בירושלים. לפני שבע שנים, באוקטובר 2015, התרחש בכניסה לעיר ירושלים פיגוע דקירה על אוטובוס קו 185, במהלכו מחבל דקר חייל וניסה לחטוף את נשקו. השוטר, ביחד עם שוטרים נוספים ממחוז ירושלים, חתרו למגע ולאחר מאבק מול המחבל נטרלו אותו.