משלחת של עיתונאים ומשפיענים הודים, מוסלמים והינדים, הגיעה לסיור בקיבוצי עוטף עזה כדי לספר לעולם על הטבח שאירע ב-7 באוקטובר ועל המציאות בישראל בעקבות המלחמה הנוכחית ברצועת עזה. בין 13 חברי המשלחת הייתה המשפיענית ההודית המוסלמית שפאלי וידיה, שאמרה אחרי הסיור: "חמאס לא רוצה קרקע או ויתורים. מה שהוא רוצה זו השמדה מוחלטת של מדינת ישראל ומוות של כל אזרח ישראלי, עד האחרון. זו הבנה מפוכחת של עובדה מצמררת!"
"האם זה שינה לחלוטין את נקודת המבט שלי כלפי ישראל ואויביה? לא באמת. כבר הייתי בצד של ישראל ודיברתי על האכזריות של פיגועי 7 באוקטובר פעמים רבות", הוסיפה וידיה, שיש לה מיליוני עוקבים ברשת, "אבל לא משנה כמה מאמרים קראתי או כמה סרטונים ראיתי, לראות את שרידי הטבח ב-7 באוקטובר זו חוויה שתלווה אותי לנצח".
פוסט של המשפיענית ההודית המוסלמית שפאלי וידיה

הסיור נערך ביוזמת ארגון "שראקה" ובשיתוף ארגון ההסברה "דיפלואקט". המשלחת הגיעה לארץ בתקופה שבה חלק גדול מהתקשורת העולמית, ובמיוחד המוסלמית, מספקת מידע חסר או מוטעה לגבי המלחמה הנוכחית והפיגועים ב-7 באוקטובר, מה שמוביל לרמות גבוהות של מתח בחברות האלו ביחס לישראל. הודו נחשבת חריגה בנוף, שכן מתחילת המלחמה התקשורת ההודית דיווחה בצורה הוגנת יחסית על המלחמה, ורבים בהודו הם פרו-ישראלים.
2 צפייה בגלריה
סיור עיתונאים הודים בכפר עזה
סיור עיתונאים הודים בכפר עזה
סיור עיתונאים ומשפיענים הודים בכפר עזה. "חורבן שמונע על ידי השנאה האינסופית של חמאס"
(צילום: שראקה)
חברי המשלחת היו נסערים מהמראות בקיבוצי העוטף וכמה מהם הזילו דמעה. וידיה סיפרה שזה היה אחד הבקרים הקשים בחייה, כשחזתה ממקור ראשון בהרס בכפר עזה, אחד הקיבוצים שנפגעו בצורה הקשה ביותר במתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר: "כשהסתובבנו בקיבוץ ביום חורפי מושלם עם שמיים כחולים ושמש זורחת, המקום נראה שליו בצורה מטעה. אבל מה שקרה בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר 2023 היה הכול מלבד שליו, כפי שגילינו לאחר שראינו בית אחר בית עם קירות ספוגי כדורים, גגות שרופים וקרוסים, ספות חרוכות, מכשירי חשמל שבורים ושלטים מאיימים על כל דלת לגבי מה שקרה".
"ראינו סימנים שהותיר אחריו צה"ל שמסמנים שמצאו שרידי אדם בתוך בית", היא ציינה. "כשהתבוננתי בפניהם של תושבי הקיבוץ המחייכים שנטבחו, בוהים בי מהתמונות והכרזות מול בתיהם החרוכים וההרוסים, לא יכולתי שלא לחשוב שהיינו עדים לחורבן חסר היגיון שמונע על ידי השנאה האינסופית של חמאס".
2 צפייה בגלריה
סיור עיתונאים הודים בכפר עזה
סיור עיתונאים הודים בכפר עזה
הסיור בקיבוץ. "הביקור חשף את ההשפעה ההרסנית של הקיצוניות האיסלאמית הרדיקלית"
(צילום: שראקה)
רטנדיפ צאקרבוטי, המייסד המשותף של חברת מדיה עצמאית ומנחה של סדרת הפודקאסט Line of Truth, המואזנת ביותר בהודו, סיכם את החוויה שלו מהביקור: "אנו עדים לתוצאות הפיגועים של חמאס ב-7 באוקטובר בכפר עזה, עם בתים חרוכים, מדשאות הרוסות ומבנים מלאי כדורים. ההרגשה הייתה כאילו החיים נעצרו. הניסיון להבין את החוויה הקשה של הקהילה הקיבוצית השלווה מיד לאחר חג הסוכות היה מאתגר".
לדבריו, "כשדובר צה"ל סיפר על סיפוריהן המטרידים של משפחות, תהיתי אם המונח 'בית' יכול להיות אי פעם שם נרדף למרחב בטוח. עצם מהות הביטחון התפוררה כשהמוני מחבלי חמאס הביאו צו מוות מילולי לפתח הקיבוץ. הביקור חשף את ההשפעה ההרסנית של הקיצוניות האיסלאמית הרדיקלית, והדגיש את הצורך הדחוף בהשמדתה. היה מרגש לבכות עם בני הקיבוץ שחוו על בשרם את הטראומה הנוראה מכול, ליבי איתם ועם מדינת ישראל".