תינוק בן חצי שנה בלבד יושב בבית המטפלת, בוכה - ואין שום יד שנשלחת לעברו כדי לחבק ולנחם. ברקע נשמעות הקללות של המטפלת האמונה עליו. "כ***** שלך, שטן אתה, לא ילד. אין לישון", צרחה עליו מטפלת ותיקה מהשפלה. בהקלטה שהגיעה לידי ynet נשמעו בהמשך היום עוד גידופים וצעקות רבות כלפי התינוק. "איזה מעצבן, אלוהים, לא ראיתי דבר כזה", צעקה בזמן שהתינוק ממשיך לבכות בקול גדול. "כזה קטן, כזה מעצבן. אין ידיים, אתה לא מקבל ידיים גם אם אתאבד". ההקלטה הקשה להאזנה - בפתח הכתבה.
אמו של התינוק (29), שהוא בנה הבכור, סיפרה כי רשמה אותו למשפחתון אחרי שקיבלה המלצות על המטפלת שתחתיה עוד שלושה תינוקות - וגם אז בחרה להישאר חודש נוסף בבית לאחר חופשת הלידה כדי להיות זמינה עבורו למקרה של קשיי הסתגלות. "תמיד שאלתי מה עם התינוק והתעניינתי", סיפרה בשיחה עם ynet. "פתאום שמתי לב שמשהו שונה אצל התינוק שלי, שהייתי איתו במשך חמישה חודשים מסביב לשעון בבית. פתאום זה לא התינוק שאני מכירה, כשאני עוזבת אותו לרגע הוא בוכה וצורח. הרגשתי ממנו סוג של אפאתיות והיה עייף".
2 צפייה בגלריה
הקלטות קשות מהפעוטון.
הקלטות קשות מהפעוטון.
הקלטות קשות מהפעוטון.
(צילום: shutterstock)
האם הצעירה הדגישה כי היו לה תחושות לא טובות כלפי המשפחתון, אך בסביבתה אמרו כי היא חרדתית. "כשהגעתי למשפחתון שאלתי אם היא יודעת לבצע החייאה, והיא אכן מוכרת במשך שנים כמטפלת טובה. היא אמרה לי שאני רכה ומפנקת אותו יותר מדי. היא סיפרה לי על 'ילדה קשה' שהיא 'הראתה לה מאיפה משתין הדג', ואמרה: אני יותר עקשנית, הילד שלך יתיישר בסוף. את עושה לו רע וצריכה שילמד לישון לבד, ככה לא מחנכים ילד לישון". לדבריה, הורים אחרים תיארו את המטפלת כ"קוסמת", אך כדי להיות רגועה בחרה לשלוח את בנה עם מכשיר הקלטה.
בשבוע שעבר, שחזרה האם, הפעילה לראשונה את ההקלטה מהמשפחתון, תוך כדי שהתפללה לא לשמוע שום דבר חריג. "אפילו הכנתי את בעלי שבטח נשמע אותו בוכה ושזה בסדר, לא דמיינתי בחלומות השחורים שלי לשמוע זוועה כזאת. לא יכולתי להמשיך לשמוע", אמרה. "לאורך כל ההקלטה הילד שלי צורח ומתחנן למגע או לליטוף, הוא יושב בתוך לול והיא מקללת אותו בעצבים, אומרת לו 'ילד מעצבן, צריך לפוצץ אותך'. זה תינוק בן חצי שנה, איפה החמלה? זה לא חינוך, זאת התעללות", אמרה בקול חנוק מדמעות. בעקבות פניית ynet סירבה המטפלת להגיב לדברים.
אלונה דניאל, חברת מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, הוסיפה כי "אם את מנהלת מסגרת פיראטית של 6 פעוטות ומטה, אין אף גורם אחראי ואפשר להתעלל בשקט. אין שום פיקוח, אין אף אחד שיוציא צו סגירה למקום המזעזע הזה. וכך אנחנו מוצאים את עצמנו עם עשרות משפחתונים שהתינוקות עוברים שם גיהינום - והתיקים נסגרים בגלל שהקלטות לא מספיקות להרשעה. אנחנו קוראים להורים, לפחות כשלב ראשוני, לא לרשום לשום מקום בו אין מצלמות".
2 צפייה בגלריה
אופיר כץ באולפן ynet
אופיר כץ באולפן ynet
ח"כ אופיר כץ
(צילום: קובי קואנקס)
חבר הכנסת אופיר כץ, שמלווה הורים רבים שילדיהם היו במשפחתונים עם צוות מתעלל, אמר כי "יש פה תופעה שלא הולכת להיעלם, והיא רק הולכת וגדלה. אני נלחם ונאבק מול גורמי המשפט להעביר באופן סופי את הצעת החוק שלי להחמרת ענישה למתעללות בפעוטות. כל מי שתוקפת את היקרים לנו מכל צריכה לשבת בכלא. מקווה שנעביר את הצעת החוק שלי בקריאה השנייה והשלישית בשבועות הקרובים. אם לא תהיה פה הרתעה, הילדים שלנו ימשיכו להיפגע".
במרחב השפלה במשטרה אישרו את קבלת התלונה ומסרו כי נפתחה חקירה שכוללת גם בקשה לצו מבית המשפט להאזין להקלטות של האם. בהמשך ייחקרו גם המעורבים בפרשה. עוד נמסר כי "אנו רואים בחומרה כל התעללות ופגיעה בחסרי ישע ובהתאם כל תלונה המתקבלת בהקשר זה נבדקת ונחקרת ביסודיות ובמקצועיות, וכך יעשה גם במקרה זה. עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה אשר עודנה מתנהלת, במסגרתה בוצעו ויבוצעו כלל הפעולות במטרה להגיע לחקר האמת".